דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני מבקש – הבורא מבצע

אני מבקש – הבורא מבצע

שאלה: לפני הרבה שנים בכנס שנערך בכפר סיטרין שבצפון, אמרת שכדי לפרוץ את המחסום, אנחנו חייבים להיות ברגע אחד במחשבה אחת וברצון אחד מאוד גדול. במשך כל הזמן הזה אנחנו עשינו הרבה מאוד ניסיונות, מבצעים המון פעולות, אך לא היינו מוכנים. יש לי הרגשה שעכשיו, ברגע הזה, כולם מוכנים. במהלך השיעור אני כל הזמן מנסה לדכא בתוכי את הממבראנה הזאת, את הקליפה האגואיסטית, כדי לעשות "חור בלב". חסר לי הסנכרון של כולנו, אני לא רוצה את זה מחר, אני רוצה עכשיו, בזה הרגע! תעזור לי בבקשה לסנכרן עכשיו את כולנו, כדי שבתפילה המשותפת נמחוץ את הממבראנה הזאת ונפרוץ דרכה!

תשובתי: פעם אני פניתי כמעט באותן המילים לרב"ש, והוא ענה שהוא אינו עומד ביני לבין הבורא. האדם חייב למצוא את הקשר הזה בעצמו. הוא חייב לדרוש אותו בעצמו. והעיקר: עליו להבין שלא הוא זה שפורץ את הממבראנה הזאת אלא הבורא.

אם אתה משתדל ואינך יכול לפרוץ אותה, זה טוב, אך צריך להפסיק לנסות לבצע זאת בעצמך. עם איזה כוח אתה עושה זאת?!… עם אותו כוח האגואיזם?! כיצד אתה פורץ אותו? – עם אגואיזם גדול יותר את האגואיזם הקטן יותר או להיפך? – רק הבורא יכול לעשות זאת, ואף אחד אחר חוץ ממנו! והמורה הוא רק מורה דרך. הוא רק מביא אותך למצב הזה, אך הוא אינו מסוגל לעשות דבר במקומך. וגם הבורא אינו מסוגל אם אתה לא תדרוש ממנו. כי הרי הרצון שלך לשינוי הפנימי חייב להקדים את הפעולה שלו.

לכן צריך:

1. להפסיק לפרוץ את הממבראנה הזאת, את הקליפה האגואיסטית של הלב, בעצמך.

2. לא לחכות לעזרה מאף אחד, חוץ מהבורא, כתשובה לבקשה שלך.

אנחנו לומדים זאת כבר הרבה שנים בכל מאמרי המקובלים: את הכול עושה רק האור העליון. הוא ברא את הרצון, הוא משנה אותו, הוא מכין אותו לשינוי הכוונה, וכפי שהוא שבר את הרצון, כך רק הוא מסוגל לתקן את הכוונה מעליו, אם הרצון ידרוש זאת. אין כאן אף אחד באמצע, והכול תלוי רק ברצון עצמו, בבקשה, בהעלאת המ"ן. והפעולה מלמעלה מיושׂמת רק על ידי האור העליון. תתחילו להתמקד ולהתרכז רק בשתי פעולות: אני מבקש – הבורא מבצע.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 10.11.2010

One comment

  1. חברים אהובים
    אנו יודעים שאין עוד מלבדו והוא הטוב והמטיב והוא מטרתי לכן עלינו לקבל כל מצב באהבה אפילו אם הוא מאוד כואב כי יש סיבה למה שאנו חווים
    נמשיך לתוות את הקשרים בנינו כדי לבנות את המשכן כדי שלבורא יהיה איפה לשכון בנינו
    ערבות חברים ואחים לדרך
    שאול גבאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest