דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני ישֵן ורואה חלום על איך שאני ישֵן

אני ישֵן ורואה חלום על איך שאני ישֵן

נאמר, שכאשר האדם נכנס לעולם הרוחני, הוא אומר: "היינו כחולמים!". מפני שכאשר אנחנו מתחילים לראות את הרצון שלנו מהצד, אנחנו מבינים שהיינו קיימים בתוך ערפל. פשוט הייתה חסרה לנו ההבנה, המבט האובייקטיבי על עצמנו מהצד, כדי לראות ולהבין באיזו מציאות שקרית היינו קיימים, כמו בחלום.

היא לא הייתה מציאות אמיתית, כי הרי לא הבנו את עצמנו ואת אותו העולם שבו היינו נמצאים. וביחס לאותה המציאות הרוחנית שמתגלה לנו לאחר מכן, החיים הנוכחיים נקראים חלום. כי הרי כך זה קורה בחלום: אנחנו חווים תהליך כלשהו, חיים כלשהם, ופתאום מתעוררים. ואז אני מרגיש את ההבדל בין החלום לבין המציאות.

אנחנו יודעים שקיימות שתי צורות חיים: חלום ומציאות. ומה ההבדל ביניהם? למה אתה כל כך בטוח שגם עכשיו אתה לא ישן, כשאתה קורא את השורות האלה, ובעוד כמה רגעים תתעורר? האם זה לא יכול לקרות?

אין לנו שום אפשרות לדעת על המציאות הגבוהה יותר, שנקראת "התעוררות" ביחס למצבנו העכשווי, שאז ייקרא חלום. לכן המקובלים, החכמים, אומרים "היינו כחולמים". וזה באמת כך, כי כשתתגלה בנו המציאות מהדרגה העליונה יותר, היא תיקרא המציאות האמיתית לעומת החלום.

וכך זה יהיה בכל מדרגה ומדרגה! כשהערפל יתחיל להתפוגג, יהיה נדמה לך שסוף כל סוף אתה חי באמת, שאלה הם החיים שלך והעולם שלך, ואין יותר חוץ מזה. ובתוך החיים האלה אתה יכול לומר, שעכשיו תלך לישון, כלומר תרד למדרגה תחתונה יותר, למציאות תחתונה יותר. אך כאשר אתה עולה למדרגה עליונה עוד יותר, אתה רואה שעד אז ישנת!

וכך עד עולם אין סוף. הרי ישנן 125 מדרגות, וכל מדרגה תחתונה נחשבת לחלום ביחס לעליונה. אך כל עוד אנחנו עומדים עליה, היא מורגשת כמציאות האמיתית ביותר. כל המדרגות האלה נמצאות זו בתוך זו, וכל התופעות האלה מתרחשות בתוך הרצון.

נשאלת השאלה: הלוא גם את העולם שלנו כולם מרגישים ורואים, אז מדוע בכל זאת אומרים שהוא דמיוני? – עכשיו הוא לא דמיוני בעיניי, כי הרי מניין אני יכול לדעת שקיים משהו אחר. רק כאשר אעלה למדרגה אחרת, אוכל להסתכל משם, מלמעלה, על המצב הקודם שלי, על הגוף שלי שנשאר בעולם הזה. ואם אני בעצמי כבר נמצא בנשמה שלי במדרגה עליונה יותר, ברצון להשפיע, אז כשאני מביט מלמעלה, מהרצון להשפיע הזה, על הרצון לקבל שלי, אני תופס את המדרגה הנמוכה האגואיסטית הזאת כדמיון שעתיד להתבטל, בדומה לחלום שממנו אני מתעורר.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 09.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
היכן המקום של העולם הרוחני
להתעורר בעולם רוחני
החיים האלו הם חלום, בתוך חלום, בתוך חלום…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest