דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני והוא, יחד, עובדים עליי

אני והוא, יחד, עובדים עליי

laitman_2011-03-22_1888-70.jpg

למצבים בהם אנחנו מרגישים את עצמנו בכל רגע לא כדאי להתייחס בצורה ביקורתית, הרי אנחנו לא יודעים בשביל מה הם ניתנו לנו ומהיכן הם מגיעים. עלינו רק להבין, כיצד להשתמש עכשיו באותו המצב שניתן לנו. לקבל אותו בהבנה, שאין מצב טוב יותר להתקדמות שלנו, לתיקון הנשמה, מאותו המצב בו אני נמצא ולהודות לבורא על הרע כמו על הטוב.

הרי אני מעריך את מצבי מתוך חוסר התיקון שלי. ואם הייתי מתוקן, הייתי מרגיש בכל מצב רק אינסוף. אם יש לי הרגשה הפוכה במשהו, זה אומר שזו צורת חוסר תיקון, שעליה אני צריך לעבוד, לתקן את ההרגשה הזו, עד שהיא תהפוך לשלימה.

מכאן נובע שדווקא הבורא גורם לתפילת האדם – שהסיבה היא בו. אך בין קריאתו לפעולת האדם – מונחת הבחירה החופשית של האדם עצמו, כיצד הוא סידר את עצמו והגיב:

  1. בירר ממי הוא קיבל את המצב הזה
  2. מה צריך לעשות עימו
  3. בעזרת מה הוא יכול לשנות את עצמו
  4. לאיזה מצב להביא את עצמו

כל זה כבר נמצא בידי האדם עצמו. בבירור ההבדל בין המצב בו הוא מרגיש את עצמו לבין המקום בו הוא היה רוצה לראות את עצמו. הרי בהרגשת החסרון שלו יהיה תלוי המצב הבא שלו. מאיתנו לא דרוש דבר למעט הרצון הנכון. עד שהוא לא יהיה מכוון ישר להשגת המטרה הסופית: תכונת ההשפעה בגובה ובעוצמה ככוח העליון, כמו בשורש נשמתנו, ממנו יצאנו מלכתחילה.

כך אנחנו עובדים יחד: הבורא מעורר אותנו ואנחנו בכל רגע צריכים קודם כל להבין, שכל זה מגיע ממנו, לכוון את עצמנו לעבודה נכונה: "אורייתא קוב"ה וישראל חד הם". ובעזרת זה אנחנו מגיעים לתפילה שמביעה כבר את הרצון האישי שלנו.

כלומר שנינו יחד, גם אני וגם הבורא, עוסקים ברצון! על האור אנחנו בכלל לא מדברים – רק על הרצון. הוא נותן לי רצון, ממנו אני מתחיל את עבודתי. ולאחר שעבדתי והשקעתי מאמצים אני מביא את הרצון שקיבלתי ממנו לרצון אחר, שכבר נקרא תפילה.

במידה בה הרצון שלי יהיה נכון או לא נכון – הבורא מתקן אותי ונותן לי רצון חדש שבעזרתו אני שוב צריך לתקן את עצמי, כשאני מברר את הרצון שלי ששוב ייקרא תפילה בצורה נכונה ומדוייקת עוד יותר.

כך אני והוא כל הזמן עובדים יחד על הרצון שלי, עד שהוא בגודל, בעוצמה, באופי, בכל הצורה שלו יהיה כמו שהוא צריך להיות, יגיע למלכות דאין סוף, הכוללת בתוכה את הרצונות של כל הנשמות. ואז לפי גדלות כוח ההשפעה ושפלות עצמי שהשגתי, אני מעצב נכון את תפילתי, את רצוני האמיתי ובו מגלה את מטרת הבריאה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מי הוא הגורם לתפילה
תפילה והודיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest