דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / אנטישמיות בדרך ל"גן עדן"

אנטישמיות בדרך ל"גן עדן"

הערה: "המדינה האסלאמית" ספוגה בכעס ורוגז כלפי היהודים. ידוע, שאירן מתכוננת בעוד 20 שנה להשמיד את ישראל. על פי הסקרים 83-53% מהאוכלוסייה המוסלמית שחיה באזור המזרח התיכון חווה עוינות כלפי היהודים. אבל, באופן מפתיע התברר שגם 65% – 75% מהנוצרים שבמזרח התיכון לא אוהבים את היהודים.

מדענים החלו לחקור את הסוגיה הזאת והגיעו למסקנה שבעיקרון, האגדות על רצח פולחני היו זרות לאסלאם. בעולם המוסלמי לא התייחסו ליהודים כאל מכשפים, כאל מוצצי דם. אבל בשלב מסוים התחולל מהפך בהשקפות וכפי שטוענים החוקרים, האנטישמיות הגיעה בכלל מאירופה ועטפה את כל העולם. לכן, אחוז הנוצרים השונאים את היהודים, הימם את כל מי שחשב שבעיקרון רק המוסלמים מתייחסים בשנאה כלפי היהודים.

תגובתי: אם כל אדם שנותן לעצמו דין וחשבון "יחפור" בעצמו באופן רציני, הוא יגלה בתוכו שנאה כלפי היהודים. והדבר לא תלוי בו. לשנוא את היהודים, להרגיש אותם מנוגדים לך, זה חוק של הטבע. העניין הוא, שהיהודים בשורשם מנוגדים לטבע של העולם שלנו, הם כביכול אחרים לגמרי, כמו חייזרים שהגיעו מכוכב אחר וזה אכן כך. אני מבין את השורש של ההשקפה הזאת, מפני שהטבע של אומות העולם ביסודו אכן מנוגד לטבע של היהודים. מפני שבטבע של היהודים הכול היה בנוי על תכונת ההשפעה והאהבה לזולת ואילו אצל אומות העולם, כל הטבע בנוי על האגו. אלה שני מצבים קוטביים.

זה נמשך עד אשר לפני אלפיים שנה היהודים נפלו ממצב של  אהבת הזולת לשנאה והחלו להתערבב עם עמים אחרים. אבל לעמי העולם בכל זאת נשאר אותו "חוש", הוא קיים בהם והם מרגישים שאצל היהודים יש משהו שונה, השקפת עולם אחרת, מבט אחר, גישה שונה, תפיסה שונה, הבנת חיים אחרת.

שאלה: זאת למרות שהיהודים התערבבו עם עמים אחרים?

תשובתי: זה לא חשוב! זה לא נעלם. לכן, כל מה שהאנטישמים אומרים, הם אומרים מתוך נשמתם, הם מרגישים את זה! אין מה לעשות! ואילו היהודים לא מבינים זאת, הם איבדו את השורש הרוחני שלהם ונכון להיום הם נראים כמו יתר בני האדם. אבל למעשה אין הדבר כך, בתוכם חיה וקיימת נקודת האיחוד ואומות העולם מרגישות שיש ביהודים משהו שאין בהם. מכאן, מופיעה פרט לשנאה גם הקנאה, התחרותיות וכל היתר.

הפתרון יכול להיות רק אחד: על היהודים לחזור לאיחוד, לממש את מה שנקרא, "הנקודה שבלב" שלהם, כלומר את ההשתוקקות לאיחוד ולהראות לאומות העולם את שיטת האיחוד. ואז כל העמים יבינו בשביל מה קיימים היהודים, יתחילו להצדיק את קיומם ויהיו מוכנים לקבל מהם את השיטה הזאת. אז גם כל העולם יגיע לאיחוד שלו כפי שנאמר על ידי הנביאים.

בכך העולם שלנו יסיים את קיומו, מפני שהוא יעלה לאיחוד מלא, שבתוכו נתחיל להרגיש את דרגת הבריאה הבאה שנקראת "העולם העליון". כל מה שאנחנו רואים כאן, כדור הארץ, כל הדומם, הצומח והחי, לא קיים! ישנו רק כוח אחד שבתוכו אנחנו קיימים, כוח האיחוד, כוח האהבה הנצחי והאינסופי. כך כולנו עולים לדרגת "גן עדן".

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest