אנחנו – מחנכים

שאלה: רבים בעולם קוראים לבוא ולעשות דברים למען הזולת. כיצד אנחנו יכולים להתחבר איתם?

תשובתי: אנחנו לא מתחברים איתם. ישנם לא מעט "יפי נפש" שמתנדבים בבתי חולים, עוזרים לנזקקים, מארגנים גמ"חים וכדומה. הם עוזרים לאנשים, וזה טוב מאוד. לפי מה שכתב בעל הסולם ולפי המחקרים הסוציולוגיים, עד 10% מהאנושות הם אלטרואיסטים.

אך היום, לראשונה בהיסטוריה, הגיע רגע המשבר, וצריך ללמד את האדם את חוקי העולם שלתוכו הוא נכנס. הרי המטרה שלנו היא לא עוד המתקה אגואיסטית, לא לגרום שלכולם יהיה קצת יותר טוב, לא לחלק קצת אוכל לעניים, במיוחד לקראת החגים.

לא. האנושות ניצבת לקראת כניסה למימד אחר, למימד חדש שבו אנחנו חייבים להיות מחוברים בצורה גלובלית ואינטגרלית בינינו. הטבע כבר מאיר לנו מקדימה, הוא כביכול אומר: "כך מעכשיו עליכם להיראות – מחוברים יחד, כאיש אחד בלב אחד, בדומה לכל שאר החלקים שלי. תפסיקו להתפתח בתוכי כגידול סרטני".

אף אחד חוץ מאיתנו אינו יודע מה זה אומר, ולכן אנחנו צריכים ללמד את האנשים. אנחנו ארגון חינוכי, שכל מטרתו היא ללמד את חוקי העולם הגלובלי.

הקשר ההדדי כבר מתגלה בכל מקום. אנחנו כבר מחוברים, בין אם נרצה בכך ובין אם לא. האפשרות היחידה לחתוך את הקשר בינינו היא מלחמה, אך גם היא לא תעזור, מכיוון שהקשרים הפנימיים בינינו לא ייעלמו. המלחמה תסתיים במהרה, ואנחנו שוב ניאלץ להמשיך בחיבור, רק בתנאים קשים הרבה יותר.

היום המשבר הורס את כל תחומי פעילות האדם. ומתוך המצב הזה עלינו לראות את קרש הקפיצה אל המדרגה הבאה. התפתחות הטבע מאלצת אותנו לעבור לשלב חדש.

אז מה יהיה הרווח שלנו? – אנחנו נרוויח מכך את המערכת החדשה. מתוך העבודה ההדדית הזאת, מתוך החיבור ההדדי, אנחנו נגלה את הכוח הפנימי של הטבע, את המנגנונים הפנימיים שלו – ונעלה לדרגת קיום חדשה. קודם כל אנחנו ניפטר מהצרות ומהבעיות של היום, ובנוסף לכך, נגיע למימד הבא.

אין ברירה אחרת, הטבע מחייב אותנו להגיע לכך. ולכן אנחנו לא מחלקים מתנות לקראת החגים. את זה אנחנו משאירים לארגונים אחרים. אלא אנחנו עוסקים רק בחינוך האינטגרלי החדש. כפי שגני הילדים ובתי הספר מכינים את הילדים לחיים בעולם שלנו, עכשיו עלינו להכין את האנושות כולה לחיים בעולם שהתגלה לנו, שבו כולנו מחוברים בקשר גלובלי.

המערכת האחת, האינטגרלית, הולכת ומתקרבת למערכת האנושית שלנו, שנהרסה על ידי האגואיזם, ואם הן תתנגשנה, יקרה פיצוץ נוראי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 07.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עם אצבע על הדופק של העולם
אפקט המסה
בעל הבית שלא משלם על העבודה

One comment

  1. חנה מוסקוביץ

    כל פעם שמדברים על המשבר הכלכלי אני משווה את זה לנדודיו של עם ישראל במדבר כאשר כל המאן המיותר התקלקל בין לילה.אני רואה במשברים אלה ניסיונות של הטבע ללמדנו (את התייקונים] על צדק חברתי.האם זה טיפשי?
    אגב אני שומעת את שיעוריך ונהנת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest