דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו נבנה את עולמנו הרוחני

אנחנו נבנה את עולמנו הרוחני

שאלה: הגעתי למסקנה שהדרך של חכמת הקבלה היא תהליך לא טבעי. ניקח לדוגמה את הפעולה הקרובה ביותר לטבע: לידת האדם. לאחר תשעה חודשי הריון, התינוק יוצא לאוויר העולם. לפי הבנתי, הקבלה מציעה לעשות במקרה הזה ניתוח קיסרי, קיצור דרך או התערבות לא טבעית בתהליך הטבעי. אני צודק או לא?

תשובתי: בחרת דוגמא מסובכת מאוד. השאלה הזאת נוגעת לחופש הבחירה, בהתחשב בכך ש"אין עוד מלבדו" ו"אם אין אני לי מי לי". אנחנו חייבים לעבור תהליך התפתחות מסוים. ואם נלך לפי תוכנית הטבע ללא התערבות אישית כלשהי, נצטרך לעבור אותו בדרך ייסורים במשך 6000 שנה.

היכן ההתערבות מצידה של חכמת הקבלה? האם ייתכן שהמקובלים מסרו לנו את הידע הזה למרות התוכנית של הבורא, כדי להקל על ההתפתחות שלנו? – הרי זה כביכול נגד מחשבת הכוח העליון. אך אם כל חכמת הקבלה שהם מסרו לנו גם היא חלק מתוכנית הטבע, האם זה אומר שלבורא יש שתי תוכניות? – כן, לבורא יש שתי תוכנית.

אך לא תוכל להשיג את העולם הרוחני ללא מימוש חכמת הקבלה. אחרת תגיע אליו כבהמה ולא כאדם. וגם אז תצטרך ללמוד את כל התהליך, אך בדרך הטבע.

בעזרת הקבוצה והיועצים שנקראים "מקובלים", אתה מארגן לעצמך סביבה שבה תוכל לממש את עצמך כאדם ולהתקדם לרוחניות באמצעות בחירתך החופשית. אתה למעשה בונה בעצמך את העולם הרוחני ומפסיק להתקיים בדרגות הדומם, הצומח והחי.

הרי בעולם שלנו אתה חי בלי להבין היכן אתה נמצא. אתה קם בבוקר, מופיעים בך דחפים שונים, ואתה יודע שאתה כבול לנסיבות החיים השונות. אך הבחירה שלך לחלוטין אינה קיימת. אפילו אינך יודע כיצד זה קורה לך.

והמקובלים רוצים להביא אותך למצב שבו תוכל לבחור את מציאות הקיום שלך, ותהיה למעלה, במקום הבורא, כדי שתוכל לבנות את עולמך הרוחני. לעולם הרוחני אין צורה, והוא אינו קיים בצורה מוכנה עבור האדם. לכן אתה בונה אותו בעצמך.

מתוך ההרצאה הפתוחה ב"בית קבלה לעם" – פתח תקווה, 28.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על פרשת דרכים
מושׂג בלתי נתפס: חופש
למצוא את מקומי במחשבת הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest