דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו לומדים ללכת באוויר!

אנחנו לומדים ללכת באוויר!

שאלה: איך אני יכול למדוד את ההתקדמות שלי, אם אינני רואה אותה?

תשובתי: נכון, כי יש לך רצון אגואיסטי להתקדם, ואתה מחכה מתי ייתנו ויראו לך משהו בתוכו. אבל אתה צריך לבדוק את ההתקדמות שלך ברצונות של השפעה. אתה הרי רצית להתקדם להשפעה ולא לקבלה.

וההתקדמות ברצונות של השפעה נבדקת לפי: כמה פחות אני דורש. אני רוצה לאבד את עצמי בתוך הקבוצה! אבל זה צריך להתבצע תחת פיקוח שלי, בצורה הכרתית, בביקורת. אני לא צריך לעופף באוויר, אלא לצבור כמה שיותר מסקנות כתוצאה מבדיקת המצבים שלי.

אנחנו לומדים עכשיו איך לחיות במקביל בשני הקטבים, וזה לא פשוט. אין לנו בחיים שלנו דוגמא למצב הרוחני. אנחנו לומדים עכשיו ללכת באוויר! זה כביכול בלתי אפשרי לחלוטין, ויחד עם זאת, זה קיים.

אתה התרגלת תמיד למדוד את ההתקדמות שלך, ואתה מבקש שייתנו לך הוכחות כלשהן. אתה רוצה להתקדם, אבל אתה חייב לבדוק את התוצאה שלך. והכול נכון, כי זה הרי מדע, אבל כל הבדיקות שלך, האבחון שלך, והמסקנות שמוסקות, חייבים להיות ברצון להשפיע ולא ברצון האגואיסטי.

צריך לבדוק את הכול ביחס לחברים, ביחס לקבוצה. אתה לא יכול לשלוט בעצמך על כלי ההשפעה שלך. תן לקבוצה לשלוט עליהם! ככל שאתה נכלל יותר באחרים, ברגש ובשכל שלך, עם חישוב מדויק וברור, ולא בסתם דמיונות כלשהם – כך תתקדם יותר להשגת כלי ההשפעה שלך.

הרצון להשפיע הוא לא איזשהו ערפל וריקנות בתוך הראש. אלה אותם הרצונות לקבל, שאותם אתה שוקל בקפדנות, בדיוק של גרמים: בכמה אני יכול להשתמש, וכמה יהיה לא על מנת להשפיע, למי בדיוק להשפיע ולמה. החשבון הזה הוא הרבה יותר עדין מאשר בעולם שלנו.

בעולם הרוחני לא ניתן להתמקח כמו בשוק: "כמה זה עולה? – 10 דולר. נו, לפחות 5! טוב, אתה רוצה ב-4?". בעולם הרוחני דבר כזה פשוט לא יכול להיות.

בעולם שלנו אנחנו הרבה יותר מרשים לעצמנו לא לדייק בכל דבר. אבל בעולם הרוחני זה לא כך. שם כל רצון נשקל ביסודיות, בדיוק של 100%. רק שבכל מדרגה ה-100% האלה מקבלים משקל אחר.

אבל המדידות האלה נעשות ברצונות להשפיע: הבדיקות, העבודה, הבירורים, האבחון, הפיתרון, מה בדיוק להשפיע ולמה. לכן כל כך קשה לנו להיכנס לעולם הרוחני, ואנחנו לא מחברים את כל זה יחד, כדי שיתקבל מכשיר רוחני, כלי שבו יהיה ברור בשביל מה עשיתי את זה, למה, מה נתתי ומה קיבלתי, אילו תכונות השפעה, איזה גובה.

אנחנו לא מתמקדים בדיוק כזה, אלא פשוט עושים משהו. גוף חדש נולד כאשר הוא מתגבש לגוף מוצק וקונקרטי. אבל אצלנו אין בינתיים כאלה קווים ברורים, כלי מדויק של השפעה, שאפשר יהיה לקרוא לו "הכלי הרוחני הראשון". צריך להיות לו מבנה קונקרטי לחלוטין, עשר ספירות, כמו תינוק שכבר יש לו את כל האיברים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עקרונות ההתמצאות הרוחנית בריק
לקבל אור, כדי להעבירו דרכי
קריטריון מדויק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest