דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו לא יודעים שאנחנו מביאים חיים

אנחנו לא יודעים שאנחנו מביאים חיים

מיכאל לייטמן

העולם שלנו, כגוף רוחני אחד, מתפתח ועובר תיקון תוך תקופה של 6000 שנה, שמתחלקת ל-3 תקופות של 2000 שנה, החל מאדם ראשון. בהתחלה מתגלים הכלים הזכים ביותר (עם אגואיזם קטן) חב"ד, אחר כך עבים יותר (לפי גודל הרצון, חג"ת), וב-2000 שנה האחרונות שלנו מתגלים הכלים האגואיסטיים ביותר (נה"י).

הכלים הזכים היו נשמות גבוהות מאוד, האבות, עם ישראל שיצא ממצרים (גלגלתא ועיניים), אך הם לא יכלו לגלות עמקות גדולה, חכמה, אור חכמה, מפני שהייתה חסרה להם עביות הרצון.

ב-2000 שנה האחרונות אנחנו נמצאים בגלות (מתכונת האהבה וההשפעה, באגואיזם) ומגיעים לחירות (משלטון האגואיזם עלינו), שמתפתחת באופן פעיל בימינו. כלומר, הרצונות האגואיסטיים ביותר שלנו (כלים נה"י) יכולים למשוך למערכת אדם הראשון את אור החוכמה החזק ביותר, למרות שהשכל והרגשות שלנו מאוד מוגבלים.

אך כשאנחנו עושים מאמץ קטן, תיקון במדרגה הנמוכה שלנו, אנחנו מושכים אור גדול לכלים הגבוהים חב"ד, ושם מתרחשים תיקונים גדולים, כך פועלת מערכת נשמות אדם לפי חוק ערך הפוך אורות וכלים.

לכן כשאנחנו עושים שינויים גדולים במערכת הנשמות, אנחנו לא יודעים זאת ולא מבינים מה שעושים. כמו תינוק שחייך או חיבר ביחד שתי קוביות, והוריו מאושרים מההצלחה הקטנה שלו.

לכן, מצד אחד, אנחנו לא יודעים איזה אור אנחנו מושכים לנשמות הגבוהות, זה יתגלה רק בגמר התיקון, כשכולם ירגישו את האור הזה.
הנשמות שלנו הן האגואיסטיות ביותר, הרעות ביותר, לכן על ידי התיקון שלנו אנחנו מושכים לעולם את אור החוכמה החזק ביותר, שעוד לא היה בעולם הזה. לכן זה נקרא חירות. דווקא אנחנו, על ידי עבודה קטנה ופשוטה שלנו, מבצעים זאת ומביאים חיים למערכת הזאת!

כל הדרך לפני כן, כל ההיסטוריה, כל המקובלים הגדולים שבעבר, כל זה הייתה רק הכנה למה שעלינו לבצע עכשיו.

פוסטים קודמים בנושא:
ניתנו לנו כל התנאים והאמצעים
רק עכשיו העולם הבשיל
אנחנו יכולים להעלות את כל הבריאה!

One comment

  1. מה שמו ומה שם בנו

     שמו (יהוה ) ושם בנו (אדם)

    לכן אומרים בנים אתם לה' אלהיכם הדא הוא דכתיב (דברים יד א) בנים אתם לה' אלהיכם, הוא קרא להם בנים, והם קראו לו אב, דכתיב (ישעיה סג טז) כי אתה אבינו, וכתיב דודי לי ואני לו, הוא בחר בי, ואני בחרתי בו. הרועה בשושנים, הוא רועה בשושנים אף על פי שהקוצים סביב להם, ואין אחר יכול לרעות בשושנים כמותו, דבר אחר הרועה בשושנים, מה שושן זה הוא אדום ומימיו לבנים, כך הקדוש ברוך הוא מנהיג עולמו ממדת הדין למדת הרחמים,

    זוהר בארמית חלק ב כ'

    לכולם באהבה

    הויה במילואים 45 יוד (20) הא (6) ואו (13) הא (6)

    אדם גימטריה 45 א (1) ד (4) ם (40)

    מה גימטריה 45

    ולפיכך יש משוואה

    מה [יהוה] שמו {ו } מה [אדם] שם בנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest