דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו חייבים לצאת מהאקווריום

אנחנו חייבים לצאת מהאקווריום

שאלה: למה בעולם העליון אני צריך לחקור הכול ביחס לעצמי, ואילו בעולם שלנו זה לא נדרש?

תשובתי: מפני שבמציאות החדשה אתה קיים בצורה אחרת. בעולם שלנו אתה מקבל הכול לתוך הגוף שלך ומרגיש את המציאות בחושים שלך, ולכן עכשיו אתה רואה את החדר הזה, את הקירות, החלונות, השולחן, אותי.

מאיפה אתה יודע שכל זה קיים? זה מצטייר לך בצורה כזאת בחושים שלך.

תפיסת מציאות נכונה מתגלה רק בעולם העליון. כי העולם שלנו הוא מוגבל, אתה חי בתוך אקווריום, ידידי היקר! אתה נעול בתוכו ואומר, שאין לך צורך בחושים אחרים, חוץ מאלה שקיימים בגוף של דג. זה מספיק לך לצורך הרגשת החיים הגשמיים האלה, ויותר מזה לא נדרש.

אתה לא מאמין, שמעבר לקירות של האקווריום יש איזה עולם אחר ואינך מנסה לחקור מעבר לזה. ואילו אצלי יש כזה רצון, התחלה של דרגה גבוהה יותר של הרגשות, כלומר, אותם חמישה סוגים של תפיסה, אבל כבר במדרגה הבאה. אתה תופס הכול במדרגה שלך ברצון לקבל, ואילו אני מפתח תפיסה ברצון להשפיע.

שאלה: אבל אני מודד במכשירים אובייקטיביים, מבלי להכניס בזה את ההרגשות הסובייקטיביות שלי?

תשובתי: זה רק נדמה לך, זו הטעות שלך.

שאלה: אבל אין לי אפשרות בתוך ה"אקווריום" להבין את המוגבלות וההשפעה שלי על התמונה שמורגשת על ידי?

תשובתי: יש לך כזאת אפשרות. המדע המודרני מדבר על זה, כי הוא כבר השיג את הגבול של העולם הזה. החל מאיינשטיין, הפיזיקאי יו אברט  (Hugh Everett) והלאה, המדענים החלו לדבר על היחסיות של תפיסת העולם שלנו.

ברגע שאנחנו מבינים שהכול יחסי, כבר נוצרת אצלנו בעיה. הכול יחסי, כלומר, אין לנו אפשרות למדוד שום דבר בצורה אובייקטיבית ומדויקת. על הכול אנחנו צריכים להוסיף: "כלפי הצופה, שנמצא במערכת מסוימת של התייחסות, באיזה שהם תנאים". במקרה כזה, כבר אין שום דבר מוחלט ואין שום עובדות אובייקטיביות.

שאלה: איך תורת היחסות עוזרת לנו לגלות אופקים חדשים?

תשובתי: אף שתורת היחסות של איינשטיין הייתה מהפכנית, בכל זאת היא מוגבלת, מפני שהיא מדברת רק על הגבולות של התפיסה שלנו ולא מעבר לזה. אי אפשר לצאת מעבר לגבולות של התפיסה הגשמית על ידי גישה מדעית גשמית.

איינשטיין הצליח לגעת בגבול הזה, אבל לא הצליח לחצות אותו, על אף שניסה. רואים את זה מהגישה שלו לבורא, כמו לשׂכל עליון, לכוח עליון, לרצון ולמחשבה עליונים. הוא הקנה לזה חשיבות, מפני שהיה לו ברור שקיים משהו מחוץ לגבולות המציאות הגשמית שמורגשת על ידינו.

אבל לצאת למציאות העליונה הזאת אפשר רק בזכות התפתחות מיוחדת של תחילת הרצון, של הנקודה הזאת בתוך הדג, שמושכת אותו מעבר לגבולות האקווריום. קיימת טכניקה מיוחדת להתפתחות של הנקודה הזאת, וכאשר היא תהפוך לרצון אמיתי, האדם יתחיל לעבוד איתו עם המשכת כוחות חדשים שקיימים מחוץ לאקווריום.

הוא מושך את הכוחות האלה אליו ומשתמש בכל מה שיש בו כדי לגלות אותם, להתחיל להרגיש, להיכנס למגע דו צדדי ולשיתוף פעולה הדדי. כך הוא משיג חיים חדשים.

כדי שהאדם לא ישוטט בעלטה, עוזרים לו אנשים שכבר השיגו את התפיסה העליונה מתי שהוא בהיסטוריה. הם משאירים לנו את הכתבים שלהם, ההתרשמויות, שעליהן מתבססת חכמת הקבלה. על ידי הלימוד של המקורות הקבליים האלה, אנחנו מעוררים את עצמנו בכיוון הנכון, ובסופו של דבר, גם כן משיגים את הגילוי של התפיסה החדשה הזאת, את ההרגשה של העולם החדש.

וזה יהיה העולם האמיתי, כי הוא לא תלוי בתפיסה הגופנית המוגבלת והיחסית שלנו. אנחנו חייבים לצאת מהאקווריום!

מתוך התוכנית "מפגש העולמות", 12.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מציאות אובייקטיבית או טעות כללית
חיים באקווריום
האם תמונה אובייקטיבית של המציאות ניתנת להשגה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest