דף הבית / אקטואליה / אמריקה מאשימה את רוסיה בפוליטיקה נקמנית

אמריקה מאשימה את רוסיה בפוליטיקה נקמנית

הערה: התפרסם שאנשי משרד הביטחון האמריקאי חושבים שרוסיה מתנהגת היום בצורה נקמנית וסין מתחזקת. הם מודאגים מאוד מהתופעה וחושבים שבעקבות כך יהיו עימותים גדולים בעשרים וחמש השנים הקרובות.

תשובתי: בוודאי, כי איך אמריקה יכולה להרשות לעצמה לחשוב שמלבדה קיים מישהו? רוסיה וסין הן מדינות שבשום פנים ואופן לא רוצות להיות העבדים שלה ולבצע בצורה עיוורת את כל מה שאמריקה צריכה. למרבה הצער אמריקה לא חושבת על האחרים ולא מפתחת אותם. בצורה מעשית היא פועלת רק למען עצמה, לא כל שכן כשהיא מכוונת זאת ישירות לאליטה הפוליטית- כלכלית שלה. מה שנכון לעשות הוא לא ליצור התנגדויות, אלא ליצור חברויות בין המעצמות הגדולות והקטנות כדי שהן תהיינה במגע ביניהן ותלויות הדדית.

אף אחד לא מדבר על כך שכולם צריכים להיות שווים, אבל הם לפחות צריכים להימצא באיזון מסוים ביניהם. הכול בטבע צריך להיות מאוזן הדדית, אחרת מתרחש עיוות. לא יכול להיות שתהיה סוּפֵּר מעצמת על אחת לכן החלום האמריקאי לא יתגשם, כי דווקא במקרה כזה תפרוץ מלחמה גדולה. והיא תפרוץ מפני שיש בעולם עודף נשק והמון מחבלים מתאבדים ואז יהיה לאמריקה רע מאוד. רק שיתוף פעולה הדדי ונורמלי בין המדינות האגואיסטיות החמושות והבנתן המלאה כיצד להתנהג זו עם זו ולעבוד בצורה נכונה, יהיה טוב.

שאלה: מה צריך להיות האינטרס של אמריקה?

תשובתי: האינטרס של אמריקה צריך להיות שרוסיה, סין, אירופה, הודו ודרום אמריקה יהיו חזקים, גדולים, עשירים. אויבים פוטנציאליים רציניים, אבל יחד עם זה, ידידים. רק כך יוכל העולם האגואיסטי להחזיק מעמד.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest