אמונה בא-לוהים

הערה: מדענים מאוניברסיטת פנסילבניה ערכו מחקר בנוגע לאמונה בא-לוהים. הם הגיעו למסקנה, שהאמונה בא-לוהים מתחזקת כאשר האדם חושב על סיטואציה משמעותית בחייו, ואם בחר בנתיב מסוים והיא יכלה להסתיים ברע, והסתיימה דווקא בטוב, אז האדם קושר את התוצאה לכוח עליון. על פי דעת המדענים, אמונה בא-לוהים לא בהכרח צריכה להישען על אמונה עיוורת, אלא היא מתבססת בין היתר גם על חשיבה הגיונית. הם סבורים שדווקא העובדה הזאת מאפשרת להסביר את יציבותן של השקפות דתיות על ידי הוכחות ישירות של עקרונות דתיים.

התייחסותי: האנושות מצטיינת בעמידות, וככל שהזמן חולף ובני האדם ממשיכים להתקיים, כך הם מאמינים בכוחות לא מציאותיים שהוכחה להם לא קיימת. האדם רוצה שהא-להים יהיה קיים, זה נמצא בתת מודע שלו. אנחנו יכולים לשאול ילדים קטנים להורים מסורתיים, על אמונה בא-לוהים, והם יענו שהם מאמינים בכוח מסוים שצריך לבקש ולהתפלל אליו. היחס שלהם כלפי כוח עליון זהה ליחס כלפי הוריהם, שמהם אפשר לבקש והכול יהיה בסדר. זוהי תגובה טבעית ואינסטינקטיבית של האדם לחוסר ידיעה.

הערה: אנשים מחפשים הגיון גם בכך שהם אומרים על אירוע שהתרחש לא במקרה.

התייחסותי: בוודאי, אפשר להמציא כל מה שרק רוצים, אך לאחר שהאדם פוגש בחכמת הקבלה, הוא מקבל הסבר על האופן שבו אפשר להרגיש את הבורא ולגלות אותו ואז הוא מתחיל להבין שכל השאר זו פסיכולוגיה מוחלטת.

שאלה: כלומר מבחינה הגיונית, על ידי כלים של העולם הזה, לא ניתן להגיע לבורא?

תשובתי: הכלים ששייכים לעולמנו קשורים לחושים שלנו. איננו יכולים בשום אופן לגלות את הבורא, לא בחושים, לא בשכל ולא בלב שלנו, הבורא ניסתר מאיתנו לגמרי. לכן, כל ההשערות מגיעות מאותן אשליות, כמו כל הדתות שנוסדו על ניחושים והשערות. הן מנותקות מחכמת הקבלה ולכן מהוות אמונה שלא מבוססת על שום דבר. ואילו בחכמת הקבלה קיים עקרון פשוט מאוד: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות". צריך רק "לנקות את המשקפיים" שדרכן אנו מסתכלים, ולראות באופן ריאלי את העולם ללא זוויות ראייה שונות. אז, בראש ובראשונה תוכל להיות דיין של עצמך, מכיוון שאתה יודע שאתה מסתכל בצורה נכונה, רואה, דן ומקבל החלטות נכונות. אם אתה אומר ״כך נדמה לי״, או ״הפסיכולוגים אמרו״ וכדומה, אז זה נמצא עדיין במסגרות של עולמנו. בעולם שלנו אפשר להאמין רק לתגליות על פי מחקרים של מדענים, כלומר על ידע נחרץ ולא להסתמך על פילוסופים ופסיכולוגים. ואילו לתחום הנסתר מאיתנו של הטבע האדם לא יכול להיכנס בעצמו, אין לו תחושות זהות אליו. תחילה על האדם ליצור בתוכו את האפשרויות האלה, את החיישנים האלה, ואז הוא יתחיל להרגיש את הבורא. אפשר להשיג זאת רק בעזרת חכמת הקבלה. אם האדם רוצה בזה אז עליו ללמוד במסגרת מסודרת. תלמד ותגלה את הבורא ולא תצטרך להאמין בשום דבר והעיקר לאף אחד!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest