דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אם תשמעו את החוקים האלה…

אם תשמעו את החוקים האלה…

"והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה, ושמרתם ועשיתם אותם, ושמר ה' אלוקיך לך את הברית ואת החסד" (דברים ז').

בדומה לספר פיזיקה שמסביר את חוקי הפיזיקה, התורה מסבירה את חוקי הבריאה. אלו חוקים מוחלטים ומדויקים שעם ישראל קיבל. ואם נתנהג בצורה נכונה, בהתאם לחוקים האלו, אנחנו נתעלה מעל לכל הבעיות. אנחנו נגיע לשגשוג ולביטחון, לנצחיות ושלמות, נרכוש את העולם הזה ואת העולם הבא.

אז מהם החוקים האלו? – "ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה". משמע שאנחנו חייבים לשמור רק על הכלל הזה של אהבת הזולת. יהיה לנו קל לקיים את זה אם נגיע לערבות הדדית. וזה בעצם מה שאנחנו רוצים לספר לכולם.

ואם העם יתמוך ברעיון הזה, אז כפי שאומר בעל הסולם, בתוך זמן קצר מאוד אנחנו נעלה למדרגה כזאת, שאף אחד לא יוכל להשפיע עלינו לא בכלכלה ולא בתחום הביטחון – בשום דבר.

שאלה: אם אנחנו, בישראל, נקיים בינינו את חוק הערבות ההדדית, האם נצטרך להתחשב בכל העולם? האם יהיה לנו טוב, אם באיזשהו מקום בעולם יתרחשו מאורעות קשים, או שאנחנו לפתע נבין עד כמה אנחנו תלויים בכל מה שקורה בעולם?

תשובתי: חכמת הקבלה מסבירה שכּל העולם מנוהל מלמעלה. העולם שלנו הוא עולם התוצאות, זהו העולם התחתון ביותר.

דרך כל העולמות, שהם מידות של העלמת האור – הכוח הכללי יורד מאין-סוף לעולם שלנו ופועל עליו: עלינו ועל אומות העולם. אנחנו יכולים להגיב לו ולהתאים את עצמנו, על ידי המעשים שלנו, לעולם העליון.

פירוש הדבר הוא שאנחנו צריכים להתחבר לאחד, מפני שהעולם העליון הוא אחד והנשמה הכללית שלנו שנקראת אדם היא אחת למעלה. היא נשברה לנשמות רבות. ואם נאסוף את הנשמות האלה יחד, נחבר את הרצונות ואת השאיפות שלנו, אנחנו נהיה דומים לכוח העליון – לכוח הכללי של הטבע. והמילה "א-להים" שווה בגימטרייה למילה "הטבע". הבורא והטבע הם בעצם היינו הך.

המשך השאלה: ואז העולם לא ישפיע עלינו?

תשובתי: ודאי שלא. הרי כשאנחנו מעלים למעלה את הרצונות שלנו, אנחנו משפיעים על העולם העליון. והעולם העליון כבר משפיע על העולם שלנו ועל כל אומות העולם. הנביא ישעיהו כתב שאומות העולם יישאו את ישראל על כתפיהם לירושלים, כדי לבנות בית המקדש. כך, בצורה אלגורית, מדובר על כך שכל העולם כבר לא ידון בשאלה האם יש מקום למדינת ישראל בכדור הארץ.

המשך השאלה: זאת אומרת שכל תושבי מדינת ישראל צריכים להגיע למצב של ערבות הדדית?

תשובתי: כן, אנחנו חייבים להגיע לערבות הדדית ולאהבה הדדית ולקיים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך". מה גם שברגע שאנחנו נתקדם לקראת זה, אפילו במילימטר, אנחנו כבר לא נהיה מנוגדים לטבע אלא מותאמים אליו. אנחנו נלך איתו באותו כיוון. זה כמו ילד לא ממושמע, שמשנה מעט את ההתנהגות שלו לטובה ואנחנו מייד מתחילים להתייחס אליו אחרת. במילים אחרות, מתוך המעשים שלנו אנחנו מייד נוכל לראות כיצד אנחנו מתקדמים בצורה הנכונה. אנחנו לפתע נרגיש כוח.

כשאנחנו מתחילים לדבר עם אנשים על ערבות הדדית, על חיבור הדדי, אנחנו רואים שהם מתחילים לקבל איזה מין סיפוק! העם צמא לאהבה.

וחוץ מזה, האם אפשר לפתור את כל הבעיות שהצטברו בעם על ידי אמצעים תקציביים כלשהם? הרי אף אחד לא יסכים להיות האחרון בחלוקת ה"עוגה".

לכן אנחנו צריכים להתיישב סביב שולחן עגול, תחת "מטריית" הערבות ההדדית, ולבחון את כל הבעיות כאילו אנחנו נמצאים במשפחה אחת ודואגים לצרכיו של כל אחד. אחרת, כלום לא יעזור. היום העולם שלנו הפך להיות גלובלי, עגול. ואם לא נחפש פיתרון לבעיות על בסיס חוקי העולם החדש, אנחנו נישאר בהפסד גדול. וזה יוביל לתוצאות גרועות עוד יותר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 19.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הגחלת העמומה של הערבות
חייבים להתאחד
ישנם דברים שהעם יכול לעשות בעצמו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest