דף הבית / המשבר ופתרונו / אם מחר יגיע גל חדש

אם מחר יגיע גל חדש

דעתו של ו. קולטשוב (V. KOLTASHOV), מנהל המחקר בתחום הכלכלה של המכון לגלובליזציה ותנועות חברתיות: הבעיה של המשבר בשנת 2012 היא בכך שהמצב אינו דומה לזה של שנת 2008. ישנה שקיפות גדולה יותר של התהליכים בכלכלה העולמית. כבר זמן רב צפויה החרפת המשבר.

יחד עם זאת, כלכלנים רבים מאמינים כי התוצאה של "הגל החדש" תהיה, או חוסר יציבות חדש, או תחילתה של עלייה חדשה בכלכלה הגלובלית. הבעיה היא שקיים סיכון שתגיע תקופת יציבות ממושכת, אך יציבות במצב של דיכאון. עם זאת, יש תקווה שכולנו לא לבד וביחד העמים ימצאו את הפיתרון.

התייחסותי: התקווה הזאת שאין לה בסיס נובעת מתחושת היעדר של הפיתרון למשבר. אך בינתיים הכלכלנים, שמפקדים כעת על המשבר, אינם רואים את הפיתרון למשבר דרך שינוי היחסים החברתיים כמציאותי ורלוונטי, הם היו רוצים להישאר כלכלנים-אגואיסטים כמו בעבר, ולפתח את כלכלת הצריכה ההולכת וגוברת כפירמידה שמתפוררת.

הם עדיין מחכים להתייצבות של המשבר בירידתו כלפי מטה, ובכל זאת בונים תוכניות של העולם האגואיסטי שאחרי המשבר עם הכנסות עתק אישיות. היציאה מהמשבר על ידי שינוי הטבע של האדם ושל היחסים החברתיים נראית להם כלא מציאותית והכי חשוב – בלתי רצויה!

ידיעות קודמות בנושא:
הסוף מתקרב…
הגל התשיעי
שנת 2012 היא שנה קריטית לכלכלה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest