דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם זה כל כך חשוב, לְמה אנחנו מחכים?

אם זה כל כך חשוב, לְמה אנחנו מחכים?

כולם מכירים את העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" אבל קיים סביבו בלבול אחד גדול. כולם מסכימים שצריך לאהוב זה את זה. אם כי יש כאלה שמוכנים מתוך אהבה להשמיד את רוב האנושות: "מסכנים, בשביל מה להם לסבול?". וזה מפליא עוד יותר לראות באיזו צורה מעורפלת העיקרון הזה מתבטא בדתות השונות.

בסופו של דבר אנחנו די קרים, ולא ממש מוטרדים מכך שאנחנו לא אוהבים את הזולת. החינוך שלנו והסביבה שלנו הזניחו לגמרי את השאלה הזאת. ולכן הגיע הזמן לעשות חושבים: האם העיקרון הזה הוא באמת כל כך חשוב? יכול להיות שאפשר בהחלט להסתפק בשיחות חינוכיות עבור הילדים וכבוד הדדי בסיסי בקרב המבוגרים? או שהאהבה לזולת בכל זאת צריכה להיות בכל רגע מטרת חייו של כל אחד ושל כולם יחד? האם אנחנו צריכים לחיות רק כדי להשיג את התכונה הזאת מהר ככל האפשר?

זוהי שאלה חשובה ביותר. אם מדובר על משמעות החיים, על השגת המטרה שלשמה הגענו לעולם הזה, אז למה אנחנו כל כך מזלזלים בעיקרון הזה? למעשה, אנחנו רחוקים מאוד מהבנת העובדה שזהו החוק האוניברסלי של הבריאה והטבע. כל שאר החוקים – גם הידועים לנו ועל אחת כמה וכמה אלה שאינם ידועים לנו – סובבים סביב הציר הזה.

אם אנחנו רוצים להבין את עצמנו ואת העולם שבו אנחנו נמצאים, אנחנו חייבים להשיג את החוק הכללי של הבריאה. מבלי להשיג את אהבת הזולת, לא נצליח לגלות מי אנחנו והיכן אנחנו נמצאים. זהו המפתח שמאפשר לנו לראות בצורה נכונה את כל התמונה, להבין ולהרגיש אותה, להתכלל בתוכה ולהשתמש בה כדי להגיע למימוש עצמי מלא.

כשאנחנו משיגים בפועל את אהבת הזולת, אנחנו משיגים את תכונות הבורא. כל שאר החוקים הם רק פרצופים, גילויים פרטיים של חוק היסוד הזה של המציאות. כשם שחוק המשיכה יכול להתגלות באופנים שונים, אבל בכללות הוא תמיד קובע שגוף אחד יימשך לגוף אחר.

ישנה התופעה הכללית, וישנם המקרים הפרטיים שלה: ישנו חוק ההשפעה ההדדית הכוללת, ועבורנו הוא מתגלה בראש ובראשונה בעיקרון החברתי: "ואהבת לרעך כמוך". בכך שאנחנו מיישמים את העיקרון הזה בחברה, אנחנו מבצעים את החוק הכללי. הוא מנהל אותנו, ואם אנחנו רוצים להסדיר את החיים שלנו, אנחנו צריכים בסופו של דבר להשתוקק ולשאוף ליישומו של החוק הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 27.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לאהוב ללא סייג
אל תתרמו סתם
הנברא מתחיל כאן ועכשיו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest