דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם הייתי נפגש אם "אדם"…

אם הייתי נפגש אם "אדם"…

שאלה: באיזה אופן, בעולמו של הנברא שנברא יש מאין, הופיעה השיטה שמספרת על הטבע האמיתי, ההפוך לטבע של הנברא? מה או מי משמש גשר בין העולמות ומחבר אותנו?

תשובתי: לפני 5,772 שנה הופיע בעולמנו בן אדם, שלראשונה שאל את עצמו: "מה מתרחש בעולם? מאיפה הוא הופיע, בשביל מה נברא? מי מסובב אותו, מי נותן פקודות? בשביל מה הכול סובב סביבו ויחד איתו?".

לאדם הזה קראו "אדם". בשאלתו זו, הוא ניסה לגלות את החידה הזאת, ובסופו של דבר לא רק שגילה אותה, הוא גם כתב את זה בספר שנקרא "רזיאל המלאך", שמסמל את "הכוח הסודי". מלאך, זה כוח.

מהספר הזה אפשר לגלות מה הוא השיג, איך הוא הרגיש את זה, מה ראה ותיאר בצורה אלגורית.

אדם הניח יסוד לשרשרת מזהירה שלמה של מקובלים, שתיארו בצורה מדהימה את העולם הרוחני. דווקא את זה אנחנו מרגישים היום, בכך שמגלים אותו, מפני שהטבע העליון אינו משתנה.

יוצא, שהמקובל של היום, שמגלה את כל המערכת של הטבע ומקובל שחי לפני 500, 1000, 1500, או אפילו 5,500 שנים כמו "אדם", הם כולם מדברים על אותו הדבר.

הם מדברים על כוח אחד ויחיד, שמתפצל להמון תת כוחות, שפועלים ומשפיעים עלינו וקובעים את כל מה שקורה איתנו. והחכמה הזאת נקראת "חכמת הקבלה".

אם אני קורא ספר שנכתב לפני 50 שנה או 500 שנה, או 1,500 שנה, 2,500 שנה (שבשבילי זה אותו הדבר), אני לא מרגיש ביניהם שום הבדל, לחלוטין, הם כולם נכתבו בשפה אחת ומספרים על אותו הדבר.

יוצא, שאם הייתי פוגש היום את המחבר שכתב ספר לפני 4,000 שנה, נניח את אברהם, אז הייתי יכול בקלות לדבר איתו על הנושאים האלה. והוא היה עונה לנו על כל השאלות הנוכחיות שלנו: על מה אנחנו מדברים, לֵמה אנו משתוקקים. הוא היה מבין בצורה ברורה לחלוטין את השאלות שלנו והיה נותן הסברים שהיו מובנים לנו, מפני שיש לנו עסק עם חומר נצחי, עם כוח נצחי, עם תנועה נצחית. זאת היא חכמת הקבלה.

מתוך שיעור יסודות הקבלה, 03.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללא משמעות החיים אין אדם
קבלה ללא שום מיסטיקה
הצד האחר של הבריאה

One comment

  1. מדהים! לדבר עם אברהם באותה השפה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest