דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם אתה לא יודע על המחלה שלך, זה לא טוב

אם אתה לא יודע על המחלה שלך, זה לא טוב

הסבל חייב להתגלות. דרגת החורבן חייבת להתגלות. אך היא יכולה להתגלות ישירות כפי שהיא, ללא כל המתקה מצד האור, והיא יכולה להיות מלווה בהכרה על נחיצותה, כשאתה מצפה לה בעצמך, כמו חולה שהולך לרופא לבדיקה. הוא אמנם מפחד שיגלו אצלו איזושהי מחלה, אך הוא רוצה לגלות אותה, כדי לקבל אחר כך את הריפוי. וישנם אנשים שלא ירצו לדעת על המחלה שלהם, אך זה לא יפתור אותם אחר כך מהבעיות.

לכן אנחנו צריכים כל הזמן להימשך לצד ימין, לחיבור, לאהבה, להבנת כוונת הבריאה ומטרת הבריאה, ובכך אנחנו עוזרים לרע להתגלות מהר יותר! זה נקרא ש"ישראל מזרזים את הזמנים", כלומר אני רץ קדימה, עוד לפני שהמקל השיג אותי ונתן לי מכה.

אך זה אפשרי רק אם בכל פעם מקבלים את חשיבות המטרה וחשיבות גילוי הרע. ואז אני קובע שהוא רע בצורה מטרתית, ולא מפני שאני מרגיש בו ייסורים. בכלל לא אכפת לי איך אני ארגיש, העיקר שהרע הזה יתגלה ביחס לאותו הטוב שמחכה לי מלפנים, שנקרא השפעה, אהבה.

אם אגלה בצורה כזאת את דרגות הרע, את הסבל, אני אעבור את כל השלבים: שורש, א' ב', ג', עד לבחינה האחרונה, בחינה ד', ושָם אני אבין שכל דבר בנוי על הגילוי של צד שמאל. כי רק על ידי גילוי הרצונות הריקניים שלנו, אנחנו יכולים לגלות את המציאות האמיתית, שבה אנחנו כבר נמצאים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 09.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
השבירה הייתה הכרחית
מטף הכיבוי של האנושות
כשהחולה עדיין לא מוכן להתרפא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest