אל תריבו לשווא

שאלה: ישנם חלקים בתוך עם ישראל שעסוקים בפירוד של העם ודמוניזציה של המדינה, כולל הערכים שהם לחלוטין בתוך הקונצנזוס. איך אנחנו מתמודדים עם זה, איך אפשר להגיע לאיחוד על פני זה?

תשובה: אנחנו לא צריכים לעסוק באנשים ובמעשים שלהם, אפילו אם הם מייצגים את השלטון. נאמר, "לב שרים ומלכים ביד ה'". אפילו אם הם אלה שנחשבים בעולם שלנו לבעלי דעה או לבעלי השפעה, הם סך הכול רק מבצעים פעולות שמוטלות עליהם על ידי הכוח העליון. הם פשוט בובות, אחד אחד.

אבל אנחנו חייבים לפנות לכוח העליון שמנהל אותם, ולא לקחת בחשבון את האנשים עצמם. אנחנו שמים לב אליהם כי לפי זה אנחנו בודקים האם אנחנו בונים נכון או לא נכון את היחסים שלנו עם הבורא. בנוסף לכך, פועל כאן העיקרון "בוא אל פרעה כי הכבדתי את ליבו".

לכן אנחנו צריכים פשוט לפעול כאן יותר לאיחוד, לחיבור ולהפצה.

אין לנו על מה לעבוד חוץ מחיבור בתוך הקבוצה כדי להשפיע לבורא, ולא להתייחס לשום דבר חיצון, אלא אם כן קמים עלינו עם מלחמה. מלחמה דורשת תגובה, ועל כל היתר אנחנו חייבים להשפיע דרך הבורא.

שום דבר לא ישפיע על האדם בצורה פרונטלית. אין טעם להתווכח. דיונים שעוזרים לברר סוגיות אלה או אחרות, כדי שהן תהיינה מובנות יותר לכולם – זה דבר אחר. במטרה זו אני מוכן לדבר עם האדם – לא לשכנע אותו, אלא להביא מסר לאנשים אחרים.

רק האור העליון יכול לתקן. ולכן אין לנו שום צורך לוויכוחים – זה לא עובד. אפשר לשכנע מישהו אך ורק דרך הכוח העליון. הבורא מנהל את כולם. הכוח העליון, האור, משפיע על כולם ובכל רגע ורגע מסדר בין אנשים את המצב הנוכחי של העולם בכל מיני צורות ויחסים.

לכן יוצא כך, שאנחנו צריכים לפנות לאור העליון ולא לעולם. אנחנו גם רואים שאף אחד אינו מסוגל להשפיע ולשכנע אף אחד. אפילו מנהיגי העולם מגלים ממש את האפסיות שלהם גם בהבנה של מה שמתרחש, וגם בכוח שלהם. הם מתווכחים כמו ילדים ברחוב.

להבדיל מהם, אנחנו יכולים להשפיע על הכוח העליון ודרכו על תיקון העולם. זה הייעוד שלנו.

אין עוד מלבדו, ובפנייתך אליו אין עוד מלבדך. אם אתה רוצה לסדר את העולם בצורה יפה וטובה ולהכין אותו לגילוי הבורא, אז אתה פועל בכיוון הנכון, יחד עם האור.

שאלה: מה זה אומר "להשפיע על העליון"?

תשובה: זה אומר, ליצור את כל התנאים כדי שהוא יתגלה. בזה אני עושה לו נחת רוח. והתנאים הם להביא לעולם הזה את כוחות ההשפעה, "אור חסדים". הרי, הבורא זה "אור חכמה", שאחרי "צמצום א'" יכול להתגלות רק אם קדם לו "אור החסדים". אותו אני חייב להביא לעולם.

מתוך שיעור על המאמר "ירושת הארץ", 01.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
קריאה מתוך מוקד העימות בין הכוחות
תקצור את היבול ותאכיל את הנזקקים
הטבע מעל להיגיון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest