דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / אל תרביצו לו – הוא לא יכול יותר טוב!

אל תרביצו לו – הוא לא יכול יותר טוב!

 מתוך המחזמר שהוצג בקונגרס האחרון
שאלה: בדור שלך, "הנקודה שבלב" (הרצון לרוחניות) הייתה דבר נדיר. אבל בדור של היום, הילדים בני זמנינו למעשה נולדים איתה. וחבל מאוד שאתה לא דואג לזה שהם יקשיבו לך, כי בינתיים אתה נראה להם כזקן רוטן, אשר עסוק בויכוחים עם "מתנגדיו" וחושב על עצמו יותר מכל דבר אחר… אני לא אומר שזו האמת, אבל כך זה נראה בעיניהם, וזה מאוד מעציב…
תשובה: אני מבין אותך, ובכלל לא מצדיק את הלייטמן הזה. אבל הוא בן אדם, כמו כולנו, ועושה מה שהוא יכול. ואינו יכול להיות אחר. הוא ניסה – לא יוצא לו. הוא רק יכול, במידת הבנתו, לגלות את הבעיה ואת פתרונה, לא יותר. הוא מכיר די טוב את מוגבלות יכולתו, ומשתדל לפעול במסגרתה. כל אחד מאיתנו צריך להגיע למסקנה כלפי עצמו: "זהו אני. כך נבראתי. איני יכול להיות אחר. מקסימום, אני יכול לממש את עצמי, כמו שאני". אבל תדעו לכם שהוא, לייטמן, משתדל…
הויכוחים עם המתנגדים אינן מריבות אלא בירור האמת, הן נחוצות לא ללייטמן ולא למתנגדיו (הם ממילא לא שומעים), אלא שעל החומר הזה מתחנכים המתחילים.
הערה: איש לא יכול לאסור על מישהו לעשות יותר טוב מלייטמן! כולם מוזמנים!

(למי שלא מזהה את התמונה – היא לקוחה מתוך המחזמר שהוצג בקונגרס האחרון)

19 comments

  1. בעולם שנראה כאילו אף אחד לא מבין אותך ורק חושב שהוא יודע מה טוב בשבילך אבל תשובות נורמליות אמיתיות הוא לא נותן וכל השאלות שיש לך הן כ"כ פשוטות שאין בהן כלום@! רק איזה כיוון נכון הכוונה מה לעשות עם עצמי איך לסדר את עצמו ככה שבטוח לא יטעה ורק שיהיה לשנינו טוב.

  2. ממני אתה לא צריך לפחד, אני נגד אלימות גם ככה.

  3. לא משנה השם

    בכוונה לא כתבתי את השם, כדי שזה לא יתקבל כדברי חנופה.

    הלייטמן הזה אולי נראה כזקן רוטן בעיני אחרים, אבל בעיני הוא מייצג אמת עמוקה שמורגשת בלב ובלתי מוסברת, ואיש חכם ורחב אופקים התגלמות המורה הרוחני שחיפשתי כל חיי.

    והאמירה של החוזרת של הלייטמן הזה – אל תאמינו לאף אדם, תלכו אחר רעיון שמורגש בלב כאמיתי, ותבדקו כל הזמן בלב מהי האמת שלכם, – גורמת לי פעם אחר פעם לחפש לבדוק ולדבוק דווקא באיש הזה שמייצג רעיון נישגב מבינתי שמתברר אט אט.

    העיניים של הלייטמן הזה אמרו לי בפעם הראשונה כשעמדתי (בחור בגיל 32) בחדרו ושאלתי על חיי, שיש מטרה לחיי…

  4. תלמידה מתמידה

    אני מרגישה שפספסתי את הנקודה המרכזית בפוסט הזה.האם זה נכתב מסביב למשהו מקדים? אנא הסבירו לי במה מדובר?
    בברכה לכולם!

  5. שלום,

    ולפי ההבנה שלי, בשביל זה יושבים כולם יחד ולומדים ולומדים עד אשר יגיעו כולם להבנה של חכמת הקבלה.

    עד אז ננסה לעזור אחד לשני כדי להבין.

    אז אולי התשובות חוזרות על עצמן, ואולי לפעמים אינן עונות על השאלות אבל החשוב שבסוף נגיע למטרה.

    ולדעתי הרב לייטמן משתדל מאוד להראות לנו את הדרך. ויחד איתו ובעזרת הלימוד נגיע כולנו למטרה.

  6. אני נפעמת מהיושרה ומהשקיפות של הרב לייטמן ותחושת האמת אותה הוא מצליח להעביר. לשפוט אחר בודאי קל יותר מאשר לבחון את עצמי, אבל בסוף אני מגלה שגם אז אני מדברת רק על עצמי.

  7. אני חושבת שיש לראות בהערה שהופנתה אל הרב
    כ – הערה קונסטורקטיבית!

    כבוד הרב, אני ממליצה לך לשדר דרך האתר
    גם את השיעורים שאתה מעביר לילדי בני ברוך,
    ואני יודעת שהם מקבלים שעורים כאלה.

    אמנם הילדים שלנו לא חלק מהמעגל הפנימי של הקהילה,
    אך אני בטוחה שאתה מעוניין שהדור הצעיר בימינו –
    כן יקבל את הדרך הנכונה בחיים – במקום תרופות, אלימות, סמים והתאבדויות אשר לצערי קיימות גם בקרב קטינים !

    אני סמוכה ובטוחה, שאתה יודע ללמד גם את הצעירים !
    מה שנותר הוא – להעביר את השעורים האלו דרך האתר – קאב טי. וי. לעוד ועוד ילדים.

    אמן כן יהי רצון

  8. אני לא מבינה בשביל מה להתווכח עם מתנגדים. אפשר, אבל קשה ללמוד מוויכוח. לדעתי, זה רק גורע מאתנו, לא מוסיף. כן יש מקום מדי פעם לערוך השוואה עניינית בינינו לבין דעות אחרות.
    נראה לי שאת המתחילים יהיה יותר נכון לחנך בהגשת הקו שלנו. יותר קל ויותר נכון לגדל חדשים על מתן דרך האמת בלבד. כששומעים שני צדדים יחד, הרבה פעמים גם לא זוכרים מי אמר מה וגם זה יכול להזיק.
    דבר נוסף הוא שבעת וויכוח נוצרת מעין השתוות צורה, ובדרך כלל, הגדול משתווה בה לקטן ולא ההיפך, וזו עוד סיבה למה לא כדאי להתווכח עם כל אחד כל הזמן.
    בפועל, ישנן מעט הזדמנויות בהן אפשר לנהל וויכוח ענייני, כזה שגם מקדם את המטרות.

  9. הרב לייטמן
    צפיתי בשיעורים שהעברת לילדים(דרך האינטרנט)והוקסמתי ממך.
    מהעדינות והרגישות שלך אליהם,מהחיוך,מהעיניים הנוצצות והאהבה שקורנת ממך אליהם.האצבעות מורמות והשאלות נשאלות בהתפעמות וגם אם קשה להעביר רעיונות גדולים לקטנים אני בטוחה שהם את האמת מרגישים והנוכחות שלך וההשתדלות מספיקים ודווקא הם לא צריכים הרבה מילים בכדי לדעת שאתה הוא נושא הבשורה.
    אני יודעת שאתה לא זקוק למחמאות וחיזוקים אך אינני יכולה שלא לבקש המשך! המשך! המשך!

  10. בדור שלך, "הנקודה שבלב" (הרצון לרוחניות) הייתה דבר נדיר. אבל בדור של היום, הילדים בני זמנינו למעשה נולדים איתה. וחבל מאוד שאתה לא דואג לזה שהם יקשיבו לך, כי בינתיים אתה נראה להם כזקן רוטן, אשר עסוק בויכוחים עם "מתנגדיו" וחושב על עצמו יותר מכל דבר אחר… אני לא אומר שזו האמת, אבל כך זה נראה בעיניהם, וזה מאוד מעציב…

    נעלבתי, אולי לא הבנתי. את הרב הד"ר מיכאל לייטמן אפשר רק להעריץ ולהוקיר לו תודה על מפעל חייו. מה עוד אפשר לבקש מאדם כמוהו שמוביל את כל העולם לתיקון? נותר לי רק להגיד לו תודה ענקית ולאחל לו בריאות מלאה ושימשיך איתנו כל הדרך עד לגמר התיקון. הוא איש ענק! אין עוד כמוהו! והוא נורא מצחיק! ובכלל לא רק "רוטן" או "עסוק בויכוחים", אלא איש מקסים באמת!!

  11. תלמידה מתמידה

    מוחי ולבי סירבו לקלוט את העניין המרכזי בפוסט. על פי התגובות של הקוראים אני מבינה שהדברים הכתובים הם פשוטים מכוונות נוספות. אין פלא שסירבתי לקלוט! הרב היקר עוטף אותנו כילדיו היקרים לו מכל. הוא מגלה אהבה, הבנה, חמלה וסבלנות אין קץ לכל פיפס הכי קטן שלנו. כל מי שיהיה בהרצאה כל שהיא של הרב, ירגיש שמולו אדם אותנטי מאוד, צנוע המבין ללב האדם ולא שופט ומבקר אלא רק עוטף באהבה ומוכן להשקיע מזמנו וכוחו לכל המבקש, למבקשים באמת!
    רב יקר,שתזכה לראות התעוררות ענקית של כל בני העולם לחכמת הקבלה, שנתאחד בלב אחד לדבקות נצחית בבורא! אמן!

  12. אביב מעיין

    לרב לייטמן , אמנם אני טיפה יותר צעירה אבל אני הכרתי הרבה אנשים עם נקודה שבלב. וחוץ מזה אני גם רוצה להצטרף לדברי כל חבריי בבלוג וגם לאמר ש"הרב הזה" הציל את חיי. מבחינתי הוא לא מספיק רוטן ויותר מדי נחמד. אני בטוחה שהרבה צעירים וילדים מבינים טוב טוב שלהורים שלהם אין תשובות והם מאד אוהבים מה שהרב הזה אומר.היום אמרת שאתה בשיעור שאתה קצת צרוד. הרבה הרבה בריאות, אנחנו זקוקים לך

  13. הרב,הילדים שלי צופים יחד איתי באתר. בני בן השלוש וחצי מאוד אוהב את הקליפ של גלגלי השינים בו אתה מספר איך היינו מאוחדים פעם בקול נעים ורך. עבורי אתה גלגל הצלה ומקווה רק להתחזק למען המטרה תודה על כל מה שאתה עושה.

  14. קפטן לייטמן היקר (:
    אני מלאת הערכה אליך ואל כישוריך כקפטן הספינה (:
    אגב – בקונגרס היית גדול וגילית לנו את הצדדים המשעשעים והכישרוניים להפליא שלך !(:
    תודה לכבודו על העבודה הענקית שהוא עושה !!!!
    מאי

  15. אני חושבת שילדים מתים על הרב.
    תכנסו לאתר הילדים ותראו איזה כימיה מדהימה, התלהבות וצחוקים יש בין הילדים לבין הרב ! בעיני הרב אדם גדול גם בעבור המבוגרים וגם בעבור הילדים.
    מאי

  16. אי אפשר לבוא אל אף אדם בטענות.
    אני חווה זאת על בשרי מדי יום.
    מדי יום אני רואה עד כמה אני טועה בשפיטת האחר, כי אני מודעת לכך שאני משליכה את מצבי האגואיסטי עליו.
    תשתדלו כמה שפחות לשפוט, גם כשקשה וגם כשאתם יודעים שיש בכם מן מידת השפיטה, אל תגידו ואל תספרו, תקברו את זה עמוק באדמה, ולאחר מכן, בקשו מהבורא שיהפך את זה משפיטה להערכה. מתי יודעים שאנחנו רוצים לעבור להשפעה באמת? כשיש התנגדות חריפה מן הגוף! זה כל כך נכון וחשוב! הגוף לא רוצה למות, הוא לא רוצה לאבד את הדבר היחיד שמעניק לו חיות – האגו. אתם יודעים ממה בעיקר בנוי הגוף הזה? מכבוד.
    אין אדם שיסכים לאבד את הכבוד שלו. מי שכבר מסכים הגיע לדרגה גבוהה מאוד ברוחניות!

  17. אני מסכימה איתך אסתר המלכה (:
    באהבה
    מאי

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רינת היקרה,
    את מוזמנת להיכנס לקב טיוי ולצפות בשיחות שנערכו עם הילדים במדור המיוחד שהוקדש לכך. יש שם קטעים שלמים חתוכים לקבצים קטנים וכן את הקבצים השלמים כשלעצמם. כמו כן יש אתר שלם שנקרא קבלה לילדים ובו ניתן לצפות בקטעים, רעיונות ושיעורים נוספים.
    מקוה שעזרתי במשהו.

  19. משתמש יקירי, אני מודעת לזאת.

    אך אני מעוניינת בשעורים שלמים,

    כמו שלבתי יש בביה"ס,

    וכמו שיש לילדי בני ברוך

    במעגל הפנימי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest