דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפנו אל הידענים

אל תפנו אל הידענים

שאלה: בתורה נאמר: "אל תפנו אל האבת ואל הידענים". מדוע חל על זה איסור?

תשובתי: בעיקרון, אדם צריך לפנות לעזרה רק לאור העליון. לא לחכות לעזרה מלמטה, אלא להסתכל למעלה. בזה טמונה הבעיה. אנחנו בדרך כלל רצים לרופאים, מחפשים משהו, כדי להקל את מצבנו.

כמובן, זה לא נשלל. התורה מורה, שאי אפשר להסתדר ללא זה, אבל רק באותה המידה שבה זה הכרחי במסגרות של הכיוון המקובל בחברה. וכל שאר המאמצים צריכים להיות מכוונים אל המקור של כל הבעיות, לבורא.

שאלה: בתורה נאמר, שאם חלית, אז לך לרופאים. אתה סיפרת שהמורה שלך היה פונה תחילה לרופא אחד, אחר כך לשני ורק אחר כך היה מתחיל בריפוי. למה?

תשובתי: אתה צריך לשמוע את דעתם של שני רופאים ואחר כך לבחור באחד מהם. מה גם, שהם צריכים להיות אנשים מכובדים ורציניים. ואם שניהם לא מתאימים, אז לך לשלישי, כי על שני הראשונים אתה לומד מי צריך להיות השלישי. הבחירה היא בידך. לא לבטוח באופן עיוור!

באופן זה אסור לבטוח בידענים. ידענים, הם אלה שלא פונים לבורא, אלא לאיזה שהן שיטות ריפוי זרות בעזרת כל מיני כישופים וטכניקות אחרות, שאינן שייכות לתיקון האדם עצמו.

יחד עם זה, אתה יכול להשיג שלווה ומנוחה, מצב של בריאות טובה, מבלי לתקן את עצמך, אלא בעזרת איזה שהם אמצעים חלופיים. לכן, מאנשים כאלה, כמו ידענים, צריך מאוד להיזהר, מפני שמבלי לדעת זאת בעצם, הם מאריכים לנו את הדרך, מגבירים את הייסורים. אנחנו צריכים להשתדל להימנע מלהיתקל בהם.

למרבה הצער, האדם התרגל לנהוג כפי שנוהגת הסביבה שלו. אין מה לעשות, הוא צריך להיות בתוך הסביבה. כמו שנאמר: "בתוך עמי אנכי יושבת".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח האיזון הוא ערובה לבריאות
תיקון של הדרגה האחרונה
איך להיכנס לפגישה אצל רופא בכיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest