דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תירדם מאחורי ההגה

אל תירדם מאחורי ההגה

הרצון לקבל שלנו בכוונה נברא עם כאלה תכונות מיוחדות, שהוא נוטה למנוחה (באותו המובן, כפי שהאגו שלנו מבין את המושג "מנוחה"). כלומר אנחנו רוצים לקבל תענוג, מילוי, ולהשתחרר, להירגע. לכן כל פעולה שהיא נגד הרצון לקבל שלנו דורשת מאיתנו הפעלת כוח, מאמץ, כדי להחזיק את עצמנו ב"הכרה".

נניח, שברגע מסוים אני שוכח מהמצב שלי, מהעבודה שלי, מפני שהרצון לקבל, הטבע האגואיסטי שלי שאף למנוחה. אז איך אני יכול לזרז את עצמי, איך אני יכול לבדוק את עצמי ולחזור שוב להכרה ביחס למטרה, כלפי הדבקות בבורא? האדם בעצמו אינו יכול לעשות זאת, אלא רק על ידי החברה, כלומר על ידי גורם חיצון שיכול לפעול עליו. אם אני בכוונה מכין ומארגן לעצמי כזאת סביבה, אז היא תנענע ותעורר אותי. ללא זה, אין לי שום אפשרות להבטיח שבעתיד אני בכל רגע אהיה קשור ומכוון למטרת הבריאה: לאיחוד של "ישראל, אורייתא וקב"ה".

דרך כזאת נקראת "דרך האור", "דרך אחישנה". על ידי תמיכה חזקה של הסביבה אני מתקדם, כל הזמן נמצא בחיפוש, כמו זקן שהולך כפוף וכל הזמן מחפש את מה שאיבד, עוד לפני שאיבד. אני כל הזמן בודק את עצמי, האם לא סטיתי מהכיוון הנכון של ישראל, אורייתא וקב"ה חד הוא? האם לא הנמכתי את הדרישות שלפיהן אני מעריך את הנאמנות שלי למטרת הבריאה?

אם אני שוכח על המטרה, אז רק הסביבה יכולה הכי מהר להחזיר אותי להכרה ולהזכיר לי עליה. אבל אם זה לא קורה, אז בכל זאת הבורא עוזר לי, בכך ששולח לי תזכורת ומחזיר אותי לדרך, אבל כבר על ידי אמצעים לא כל כך נעימים. אני מרגיש איזה הפסד ואובדן, מצטער על המעשים שלי או חווה אירועים לא נעימים. הבורא מזכיר לי, על ידי זה שמחייב אותי להצטער על זה שאני מפסיד בעבודה הרוחנית שלי או על איזה שהן בעיות גשמיות בחיים הרגילים.

שיטת הפעולה תלויה בזה, עד כמה רחוק התרחקתי מהכיוון של איחוד ישראל, אורייתא וקב"ה. אם אני נשאר בגבולות מסוימים הקרובים לאותה הדרך, ולא סטיתי מהכביש הראשי, אז החברה מחזירה אותי לכיוון הנכון. אבל אם שכחתי על המטרה ולא הכנתי לעצמי סביבה נכונה שתחזיק אותי בגבולות הנכונים, אז אני לגמרי אסטה מ"דרך אחישנה" ואלך לדרך של ייסורים.

מתוך שיעור על מאמר ע' מספר "שמעתי", 28.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שימו לב שלא תפלו
העיקר לא למשוך את הזמן
משיכה לאיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest