דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תחכו לניסים ממקובלים!

אל תחכו לניסים ממקובלים!

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 3

שאלה: לא פעם אמרת, שאנשים שלומדים הרבה שנים קבלה, אינם נבדלים כלל מבחינה חיצונית מהאחרים ולא ניתן לזהותם. אך בכל זאת אנשים עם רצון מתוקן משנים את המציאות סביבם, יש ברשותם כוח משיכה אחר לגמרי. לפי אילו סימנים חיצוניים ניתן לזהות מקובל?

תשובתי: אני עוד הכרתי כמה מתלמידיו של בעל הסולם, ושהיתי במחיצתם. אני הייתי בן 35 והם היו בני 75. אני הרגשתי את עצמי כמו תינוק על הידיים שלהם. אך לא ראיתי מהם שום גילויים של ניסים, לא שמעתי שׂיחות מיוחדות. הם כולם השתדלו ובאמת היו אנשים רגילים מאוד.

המקובל אינו מפיץ סביבו שום גלים. אדם שמתחיל לשמוע מקובל, להבין אותו, להתאים בתוך עצמו בצורה נכונה את המילים שלו, את המחשבות שלו, ליישׂם בתוך עצמו את עצותיו, הוא מתחיל להרגיש את עצמו ואת העולם באופן אחר. וזאת לא מפני שהמקובל משפיע עליו, מקובל אינו משפיע על אדם אחר. אסור! בזה הוא הורג את הבחירה החופשית של אדם אחר.

כיצד אנחנו מלמדים ילד? אנחנו כל הזמן נותנים לו תרגילים, אומרים לו כיצד לעשות, אך הוא חייב לעשות בעצמו, אחרת הוא לא יגדל.

לכן מקובל אף פעם לא משנה סביבו שום דבר וגם לא יכול לשנות כלום. בזה כל העניין! אין כאן שום קסמים. אי אפשר לשנות שום דבר, אם האדם לא ישתנה.

יש לי הרבה קרובים, חברים ותלמידים אהובים, ואיני יכול לעזור להם בשום דבר, חוץ מלהסביר שוב. לספר בעוד צורה. ולא בשום דרך אחרת! אם האדם מפנה אליי את גבו, אז אני לא יכול בשום דרך לסובבו חזרה. גם אם אני עוזב אותו, למרות שזה כואב, אין מה לעשות.

אל תחשבו שמקובל מסוגל למשהו על טבעי, לֵמה שלא מסוגל אדם רגיל. לא. מובן שבמידת תיקון הרצון שלו הוא מגלה לעצמו את העולם הזה כרחב יותר. אך רק לעצמו! במשך כל ההיסטוריה היו הרבה מאוד מקובלים, שלא יכלו ללמד. הם השׂיגו, עשו תיקונים בעולם העליון ברשת הקשר בינינו, הכינו את כל המערכת הזאת, כדי שהיא תהיה קרובה יותר לאנושות, אך לא יותר מזה. בדיוק כפי שאנחנו מכינים את העולם העכשווי עבור הילדים והנכדים שלנו, אך לא אחרת.

אל תחפשׂו בחכמת הקבלה קסמים. אין ניסים. זוהי עבודה ענקית וקשה של כל אחד מאיתנו בתיקון העצמי כנגד הטבע שלנו. ודווקא את זה כל האנושות עתידה ליישׂם.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס במוסקבה, 11.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על פי אילו סימנים ניתן לזהות מקובל אמיתי?
כיצד לזהות מקובל?
מקובלים – נשמות המחיות את הדור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest