דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תאכל את עצמך כמו גנב שנתפס

אל תאכל את עצמך כמו גנב שנתפס

שאלה: איך נוכל לשנוא את הרע שלנו עוד יותר מאשר עכשיו?

תשובתי: אף פעם לא נוכל בעצמנו לשנוא את הרע שלנו ולאהוב את הטוב. רק האור המחזיר למוטב יכול ליצור בתוכנו יחס כזה. זאת בדיוק הפעולה שלו.

חוץ משנאה לרע, איננו צריכים שום דבר נוסף. את כל השאר אנחנו נבנה מעליה. ואם זו תהיה שנאה אמיתית לרע, שמגיעה מהאור – אנחנו נתייחס אליה נכון ומייד נבנה בעזרתה את היחס שלנו לאור, לטוב.

ואז לא נשב ונאכל את עצמנו, למה אנחנו כאלה רעים. אין בכך כל צורך. הרי במקרה כזה, אנחנו פשוט נמצאים באגו שלנו. זאת גישה לא נכונה לשימוש בגילוי הרע, בדומה לגנב שאוכל את עצמו על כך שגנב, כי עכשיו תפסו אותו והוא צריך לסבול.

אם הכנו את עצמנו נכון (בעזרת הלימוד, הקבוצה וההפצה), אנחנו נקבל את גילוי הרע בשמחה, מפני שהוא נותן לנו יכולת להתקדם. מספרים, שרבי עקיבא צחק כשראה כיצד נחרב בית המקדש, מפני שהוא קיבל את זה כסימן לכך שגמר התיקון קרוב.

הרי חוץ מגילוי הרע לא נדרש יותר שום דבר. אם הרע מתגלה כתוצאה מההכנה הנכונה, ואם השימוש בו הוא נכון, אנחנו מייד מגיעים לטוב.

כל הטוב נבנה על גילוי הרע. לכן, אם האדם מגלה את הרע לא כמו גנב שנתפס, כלומר, שלא הצליח לגנוב עבור האגואיזם שלו, אלא כרע ביחס שלו כלפי החברים וכלפי הבורא – הוא מייד מרגיש בגילוי הרע הזה את ההיפך ממנו. הרי מי גילה לו את הרע הזה? – המאור המחזיר למוטב. ואז הוא מייד נדבק לאור, ועל בסיס הגילוי של הרע הזה, של ה"עברה" הזאת, הוא בונה את ה"מצווה", כלומר עובר מהמסובב לסיבה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 10.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
אם אתה לא יודע על המחלה שלך, זה לא טוב
האגו מוביל אותנו בנאמנות
לתפוס את הנחש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest