דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלפי שמותיה של האהבה

אלפי שמותיה של האהבה

ספר הזוהר, פרשת פקודי, 525: "הם השרפים של שש כנפיים, המקדשים לאדונם ג"פ ביום. והם המדקדקים עם הצדיקים כחוט השערה, ועומדים להעניש בעוה"ז ובעוה"ב. ולאלו המזלזלים באדם שלמדו ממנו אפילו דבר אחד בתורה, ואינם נוהגים בו כבוד…"

כשאנחנו מתחילים לעלות מהעולם הזה לדרגות של החיבור הרוחני, היחסים שלנו מקבלים את השמות הקדושים האלה, או מהצד הטוב או מהצד הרע. או שאני אוהב, או שאני שונא – וישנם אלפי שמות שנובעים מהאהבה או מהשנאה שלי: מלאכים, שרפים, שדים, רוחות, מצד שמאל או מצד ימין. הכול מתוך האהבה או השנאה והחיבורים ביניהן.

מדובר בסך הכול על שני כוחות. הרי אין יותר שום דבר חוץ מכוח הקבלה וכוח ההשפעה. רק שבעולם שלנו אנחנו איכשהו מוצאים עבורם שמות פשוטים, כשאנחנו משתמשים בשפה המדוברת. אבל ברוחניות קיימים עבורם שמות מדויקים, בהתאם לפעולות שהם מבצעים, בהתאם לכוחות ולעביות הרצון שהם מפעילים, בהתאם לתוצאות שהם מביאים.

אבל מדובר בסך הכול על שתי צורות היחסים שלנו: משיכה ודחייה, חיבור וריחוק. וביניהן – הבחירה החופשית שלנו, המאמצים וההשתדלויות שלנו להשתמש בשני הכוחות האלה כדי לחזק יותר ויותר את הכלי הרוחני שלנו, עד שכל כוחות השבירה יגלו את הקשר בינינו, שגדול פי תר"כ פעמים יותר ממה שהיה לפני השבירה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כשהנחשים נכנעים…
להשתוקק לקראת האור
מה עומד מאחורי כל מילה בספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest