דף הבית / המשבר ופתרונו / אלו מקצועות ייעלמו

אלו מקצועות ייעלמו

שאלה: האם אתה יודע אלו מקצועות ייעלמו?

תשובתי: המון. למעשה כל המקצועות.

הערה: כותבים שלא יהיו מוניות ותחנות מוניות. ניתן יהיה להזמין מלון דרך האינטרנט. לא יהיה צורך בעורכים וסופרים, מחשב-רובוט כבר ניצח את בני האדם בתחרות ספרותית.

נקבע, שהדיוק של מחשב-עורך דין הוא 90%, ושל אדם הוא 70%. מתקן IBM Watson מאבחן סרטן פי ארבע טוב יותר מאשר כל רופא. אנרגיית השמש תהפוך בעתיד להיות שגרתית וזולה, מה שיביא לסגירת כל תעשיית הפחם וכולי.

הסופר הישראלי, יובל הררי מזהיר בספרו הפופולרי "סיפור קצר של מחר", שבסופו של דבר האנושות יכולה להתחלק לשני תת-סוגים. הראשון, אלילים פגאניים, בעלי אינטליגנציה מלאכותית וסופר-מומחים. השני, כל השאר. כל השאר יכולים להפוך למדינות ויבשות שלמות. מה דעתך, האם האנושות באמת תתחלק לשני תת-סוגים אלה?

תשובתי: תוך כדי תהליך השגת המצב הזה, שתי הקבוצות יהיו כמובן נבדלות מאוד זו מזו. חלק אחד יעסוק בתכנות והמצאת כל המכונות, ואחרים יצרכו באופן פאסיבי, מפני שלאף אחד לא יהיה צורך בהם. זו פשוט מסה חלבונית, שבה יאכילו צורים מיוחדים, במזון שמפחית את הרצון שלהם להתרבות. הם ייהפכו להיות כמו "ירקות", ולא בני אדם. ואלה שייצרו את הטכנולוגיה, יתחילו לפקד עליהם. אבל זה לא יהיה הפתרון של הבעיה, זה לא יהיה סרט הוליוודי, מפני שקיימת הנהגה עליונה ומטרה.

האנושות אינה קיימת בפני עצמה, אנחנו רואים בטבע ובכל מקום, המטרה הסופית צריכה להיות מוגדרת מלכתחילה, והיא מפקדת על כל המדרגות והשלבים של צעדי ההתפתחות. לכן לא ייתכן מצב שהכול ייעצר, כפי שהגה אותו סופר.

הכול יהיה אחרת, יתרחשו שינויים פנימיים רציניים בבני אדם והם יבינו שבאופן כזה הם הורגים את עצמם. העניין הוא לא שאתה הורג את עצמך בעולם הזה, כדי להיפטר ממנו כמה שיותר מהר, ישנם בני אדם רבים כאלה על פני האדמה. אלא שלאדם תתגלה בהדרגה האפשרות לקיום בדרגה העליונה, שאליה אפשר לעבור מהחיים שלנו בצורה חלקה לגמרי, פשוט לעלות לדרגה הבאה, נצחית, מושלמת, אין-סופית. זה יתגלה לבני האדם בהדרגה, ואז הם יבצעו על עצמם פעולות התאמה לדרגת הקיום החדשה.

שאלה: למי זה יתגלה תחילה, לחולייה המובילה או לחולייה התחתונה?

תשובתי: אני חושב, שזה לא יתגלה לחולייה המובילה, מפני שלמעשה אלה אנשים מתחום צר, מה שמכונה, מכונאים. מעניין אותם רק איך ליצור איזו מכונה שתציית להם.

ודווקא בני האדם שנמצאים תחת מרותם וסובלים, יתחילו להרגיש הכול. הרי אי אפשר לרמוס אותם! זה הטבע! ולכן, כמה שלא "תאכיל" אותם בסמים או כל מיני תרופות להרגעתם או הרדמתם, זה לא יעזור.

בסופו של דבר תתרחש מהפכה פנימית מעניינת מאוד בבני אדם, ומתוכה הם ייצאו לדרגה הבאה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest