דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / אי אפשר להסתתר מבני אדם על כדור הארץ

אי אפשר להסתתר מבני אדם על כדור הארץ

זמן של וידוי ותשובה, זה זמן של גילוי תכונות שלא נותנות לי להתחבר עם אחרים. ולכן זה מתרחש לפני תחילת התיקון, כלומר לפני התחלת השנה העברית החדשה. קודם כל, אני צריך לברר מה מפריע לי, ומסתבר שזה האגו שלי, אני פשוט לא רוצה להתחבר ולהתאחד.

שאלה: ואני באמת לא רוצה! חיי גן עדן זה לשבת לבד על שפת הים, שמסביבי לא יהיו אנשים, חוץ אחד או שניים שקרובים ונחוצים לי. ואילו אתה אומר, שאנחנו נתחיל לחיות כמו בגן עדן כשנתחבר. זהו גן עדן אחר, לא יהיה בו צפוף מדי?

תשובתי: לא יהיה לנו צפוף. נרגיש הרמוניה מושלמת בתוך החיבור הזה, שאף אחד לא יפריע לנו.

הערה: כל שנה אני נוסע לחופשה למקום נידח ביותר, שלא תהיה שם אף נפש חיה. זה בשבילי גן עדן.

תשובתי: זוהי שיטה המנוגדת לפתרון של בעיית הפירוד שלנו, לנסות לברוח מהרע ולהסתתר במקום בו אין בכלל בני אדם. אבל אפשר להישאר בין כולם ולהרגיש עם עצמך נוח, כאילו שאתה נמצא לבד ואפילו עוד יותר טוב. הכול תלוי רק ביחסים שלי עם האחרים, עד כמה הם לוחצים עליי ומאלצים אותי להיות תלויים בהם. מדובר על תיקון היחסים שלנו זה כלפי זה, כשאני ארגיש את כל בני האדם כחלקים של גוף אחד. כלומר, הם יפסיקו להפריע לי, אלא להיפך, כל אחד יהיה נחוץ לי כי תמיד הוא יהיה מוכן לעזור לי בכל מה שרק ארצה. זה יהיה חיבור אידיאלי.

כך או אחרת, אנחנו בכל מקרה לא יכולים להסתדר ללא בני אדם. אין לנו בחירה, אנחנו חייבים להיות יחד. היום ישנם שבעה מיליארד בני אדם על פני כדור הארץ, ובעוד חמישים-מאה שנים, יהיו פי שניים יותר. לכן לא נוכל להסתתר בשום מקום זה מזה, ונצטרך להבין שהתוכנית הכללית של הטבע, היא לעשות מאיתנו אדם אחד עם לב אחד. ואז אני באמת לא ארגיש אף אחד כמיותר סביבי, למרות שמסביב יהיו מיליונים. אני לא ארגיש את עצמי בתוך קהל, אלא להיפך, אני ארגיש איך כל אחד נחוץ ומשלים את הרצון שלי.

חרטה, עשיית תשובה, אליה צריך לבוא בחודש אלול, זה גילוי רצונות בתוכי שמונעים את החיבור. מספיק לגלות ולחשוף אותם, ובאותו הרגע הם עוברים תיקון. אם אני מחשיב אותם כחטא, אז הם מיד מתוקנים על ידי המאור המחזיר למוטבלא נדרש מאיתנו כלום, חוץ מגילוי הטבע האגואיסטי שלנו, של ההתנגדות הפנימית להתחבר עם אחרים. וטוב שהרע הזה מתגלה, האור שונא את החברה האגואיסטית שלנו, ומוכן לתקן אותה ברגע אחד לפי בקשתנו הראשונה.

שאלה: למה הרצון להתבודד זה רע?

תשובתי: מפני שמטרת הבריאה היא להביא אותנו לאיחוד, ובזה שאתה מתרחק, אתה מתנגד למטרת הבריאה. אתה סובל מזה שאתה נע בכיוון ההפוך. אפשר היה לתקן את הקשר שלי עם אחרים, ולהרגיש את עצמי במצב הרמוני, אידיאלי ונפלא, בין מיליוני בני אדם, אבל במקום זה אני בורח לשבוע, כדי לפחות במקצת להיות לבד ואחר כך שוב צריך לחזור חזרה. יכולתי כל השנה להרגיש עם עצמי כמו בחופשה, כאילו שאין מסביבי אף אחד!

והרי בכל זאת לא נוכל לברוח לשום מקום: אנחנו זקוקים לשירותים של אנשים אחרים, זקוקים לרופאים, טבחים, מכולת, בנק. אנחנו נאלצים לעבוד ולשרת אחרים, להרוויח כסף, לדאוג למשפחה. לכן אנחנו חייבים לכונן יחסים עם אנשים אחרים, ראה מה קורה בעולם בגלל שאנחנו לא עושים זאת: האירועים האקטואליים האחרונים, הפלישה ההמונית של המהגרים שמנסים לפרוץ לאירופה. למצבים קיצוניים כאלה מביא אותנו הטבע, שמחייב אותנו למצוא דרך לחיבור הנכון.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 30.8.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest