דף הבית / אהבה / זוגיות / איש, אישה ושכינה ביניהם

איש, אישה ושכינה ביניהם

photo_rav_gh70_043.gif

שאלה: האם אישתו של אדם הלומד קבלה יכולה להיות בשבילו גם חבר? האם אפשר יחד איתה להגיע למטרת הבריאה? אם לא, אז מהי משמעות הביטוי "איש ואישה, זכו שכינה ביניהם"?

תשובה: היא יכולה! הביטוי "איש ואישה, זכו שכינה ביניהם" – פירושו האמיתי הוא שרצונות הנשמה (האישה), והמסך והאור החוזר (הבעל), יוצרים כלי, תנאי לאיחוד עם האור העליון. האור מתגלה באיחוד שלהם (כלי+מסך = כלי), בזיווג, שבו מתגלה הבורא. אך גם בעולם שלנו, כאשר הבעל לומד, הוא על ידי כך, שלא מרצונו, מספק לאשתו תמיכה רוחנית, אפילו אם היא לא לומדת באופן עצמאי. ואם היא רוצה הוא חייב גם ללמוד יחד איתה, ואז הם מתקדמים יחד. הרב"ש יעץ לתלמידיו לקרוא לנשים שלהם את המאמרים שלו.

שאלה: האם הגבר, דרך התיקון והשגת הרוחניות, יכול ללמוד ולהפוך לנאמן באמת לאשתו?

תשובה: הקבלה לא מציבה לעצמה מטרה כזאת. אבל לאט לאט, כאשר הוא עובר תיקונים, הוא משתנה.

שאלה: רב, אני כבר 3 שנים בלי בת-זוג. וגם אם אני פוגש מישהי, זה נעצר כי אני מרוכז יותר מידי בעולם הקבלה. מה הבורא רוצה להגיד לי?

תשובה: למצוא בת זוג, פירושו מישהי שדומה לך, ז"א, מרוכזת גם כן בחיים הרוחניים ובמטרה. תפנה למדור ההיכרויות שלנו.

שאלה: אתה אומר שכדי שלימוד חכמת הקבלה יהיה יעיל, הגבר חייב להיות נשוי. מה לעשות אם פיזית אני לא יכול לבנות משפחה, כי נולדתי עם מום?

תשובה: אתה משוחרר מהתנאי הזה, אם המום לא מאפשר להקים עם אישה בית משותף. אבל אני לא מתאר לעצמי מצב במציאות, שבו אי אפשר להקים משפחה…

פוסטים קודמים בנושא:

על זוגיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest