דף הבית / אקטואליה / אירופה חסרת אונים מול הטרור

אירופה חסרת אונים מול הטרור

דעה: האיחוד האירופי הביא עמו הבטחה לשגשוג ושלום, ללא מלחמות ועימותים. בפועל,  מתנהלת מלחמה בשטח שלו. פעולות טרור בבריסל, פריז וגרמניה מכוונות דווקא נגד הדת הנוצרית והמורשת הקולוניאלית. האירופאים היו בטוחים שהחלה תקופה פוסט-דתית, שבה למוצָא ולדת אין חשיבות. אך כעת מדינות האיחוד האירופי חייבות למצוא באופן דחוף פתרון לבעיית הביטחון שמאיימת להחזיר את היבשת מאות שנים אחורה. עם זאת, הפעולות השבלוניות של מנהיגי אירופה מעוררות תחושה של חוסר אונים.

תגובתי: אירופה תצטרך ללמוד על בשרה, מהי הדרך ללמד אחרים להיות סובלניים, לשאת רעיונות של חופש, שוויון ואחווה. היא תצטרך ללמוד מהי הדרך ללמד אחרים לוותר ולהגיע להסכמי שלום, כאשר אין עם מי… מדינות האיחוד האירופי יצטרכו לעסוק בבעיות שלהן ולא בבעיות של המזרח התיכון, זאת באמצעות עשיית סדר ושלום בביתן ולא מחוץ לגבולותיהן. כאשר ילמדו לעשות זאת, רק אז יוכלו ללמד אחרים.

פרנסואה היסבורג, יועץ הקרן למחקרים אסטרטגיים בצרפת אומר: "נראה לי, שהמודל הישראלי זה הכיוון שלפיו עלינו להתקדם. אנחנו נכנסים לחיים שבהם לא ניתן ללכת עם תרמיל שלא עבר בדיקה ביטחונית, חיים שבהם מזוודות נבדקות באופן שיטתי והמעסיקים לא מסתפקים במבט שטחי בזמן קבלה לעבודה".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest