דף הבית / כלכלה / כסף / אירופה בלי האיחוד האירופי

אירופה בלי האיחוד האירופי

דעתה של אולגה בוטורינה, ד"ר לכלכלה ופרופ' באוניברסיטה הממשלתית ליחסים בינלאומיים במוסקבה: "1. הבעיה העיקרית של האיחוד האירופי במצבו הנוכחי, היא אובדן הרעיון והזהות האירופאית. הצעירים הפכו למטרותיה של מדיניות הצרכנות הכפויה. האסטרטגיות השיווקיות מכוונות לאנשים מתחת לגיל 25. המעבר לחיים עצמאיים הופך להיות דומה לגירוש מגן עדן – בעולם המבוגרים אף אחד לא מחכה להם. האבטלה בקרב בני 25 ומטה היא 30%. ביוון, סלובקיה והמדינות הבלטיות – 35%, ובספרד – 42%. כשהאדם הצעיר הופך לסטז'ר או למובטל, הוא מנחש שהתמונה הנוצצת מהירחון אף פעם לא תהפוך למציאות – וזוהי הסיבה למחאה החברתית של הצעירים. הם מטילים את האשמה באי הצלחתם על מנהיגי האיחוד האירופי.

ההתפתחות העתידית של האינטרנט והרשתות החברתיות תחזק את קולם של הצעירים בחברה. בחור עם ג'ינס קרוע ומחשב נייד יכול להפוך לדמות פוליטית בעלת השפעה רבה יותר מאשר חבר פרלמנט. הצעירים מעבירים ביקורת מדויקת ואגרסיבית על חוסר המעש של הממשלים האירופאים. הבלוגרים יכולים לארגן קמפיין אפקטיבי ומהיר, לשנות את דעת הקהל, ולאלץ את בריסל לשנות את החלטותיהם. ברשת הפייסבוק יש 800 מיליון משתמשים, 200 מיליון מתוכם – באירופה. הבלוגרים יכולים לאסוף מיליון חתימות אלקטרוניות בתוך כמה ימים.

פעולות המחאה של הצעירים ייראו כמו מרד, בלי תוכנית ומטרות ברורות, עם להט רגשי גבוה וגיוס כוחות מהיר. השימוש בשיטות בלתי קונבנציונליות יקשה על הממשלה לשלוט בהם בדרכים הפוליטיות והאדמיניסטרטיביות הרגילות. הסכנה העיקרית היא שהצעירים מבצעים פעולות מסוכנות, מבלי להבין את מידת האחריות האזרחית שלהם.

2. סגירת המפעלים הביאה להופעת אזורי שפל עם אבטלה מתמשכת. נקטעו שושלות של פועלים, שבהן אנשים עם השכלה תיכונית הרגישו את עצמם כחברים מוערכים בחברה. אנשים שקודם לכן היו יכולים לעבוד בייצור, פונים להיות פקידים. ומכאן – הניפוח התמידי של האלמנט האדמיניסטרטיבי והממשלתי.

3. האם הבריטונים מרגישים שהמולדת שלהם היא לא רק צרפת, אלא גם האיחוד האירופי? והסיציליאנים, הקטלונים, הבווארים, תושבי לטביה דוברי הרוסית – האם הם מרגישים שהאיחוד האירופי הוא המולדת שלהם? והמרוקאים, הטורקים, הסינים והווייטנאמים שהתיישבו באיחוד האירופי? והילדים שלהם? מה מידת המוכנות שלהם לסולידריות, להגנה על החזון של אירופה המאוחדת, כנגד טובתם האישית?

4. במדינות האיחוד האירופי, על כל שני פנסיונרים – יש שלושה עובדים, ומערכות הניכויים החברתיים אינן מסוגלות להתמודד עם יחס כזה.

5. בעיית הדור המעוך: האירופאים בני הארבעים "מעוכים" בין הבנים לבין ההורים. לגבר בן 50 יש ילדים בני 15 והורים בני 75. משמע שהוא חייב לטפל בהוריו המבוגרים ולפרנס את הילדים. לכן, 75% מהצעירים וכ-60% מהצעירות (מתחת לגיל 27) באיחוד האירופי גרים עם ההורים ובלי בני זוג. באיטליה מדובר ב-70% מהגברים מתחת לגיל 29 ו-35% מהגברים מתחת לגיל 34. כשהם נשארים בבית ההורים, הם אינם שואפים לעצמאות כלכלית, ומעדיפים לבזבז את משכורתם הצנועה על דברים יפים, תחביבים ובילויים.

האזרחים האירופאים בעלי המודעות ייאלצו שלא לבנות על תמיכה מבריסל. אם הם יצליחו להשתמש במשבר כדי ליצור שינוי מבני משמעותי של האיחוד האירופי, הוא יקבל הזדמנות נוספת".

ידיעות קודמות בנושא:
שנת 2012 – שנה מכרעת עבור אירופה
התנהגות ההמון: הכוח נמצא באיחוד
מימדי העוני במדינות השונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest