דף הבית / אהבה / איפה אפשר למצוא ערובה לאהבה נצחית?

איפה אפשר למצוא ערובה לאהבה נצחית?

מתוך מאמר של הרב"ש, "כללות האדם":

"ועכשיו נדבר בענין אהבת ה'. קודם כל האדם צריך לדעת, שאהבה נקנית על ידי מעשים. בזה שנותן לחבירו מתנות, אזי כל מתנה ומתנה שנותן לחבירו, הוא כמו חץ וכדור, שעושה חור בלבו של חברו. וגם שלבו של חברו הוא כמו אבן, מכל מקום כל כדור וכדור עושה חור. ומהרבה חורים נעשה מקום חלל. ואז נכנסת האהבה של הנותן מתנות במקום חלל הזה.

וחמימות האהבה מושכת אליו נצוצי האהבה של חברו. ואז משתי אהבות מתרקם לבוש אהבה, שהלבוש הזה מכסה את שניהם. זאת אומרת, שאהבה אחת מסובבת ומקפת את שניהם, וממילא שניהם נעשו אז לאיש אחד, משום שהלבוש ששניהם מתכסים בו, הוא לבוש אחד. לכן שניהם מתבטלים."

אם שני בני אדם מרגישים אהבה הדדית, אז מתוך זה הם משלימים זה את זה בצורה הדדית. כל אחד מהם נכלל בחברו, ואז ביניהם מופיע השלישי, הבורא, שמעיד על אהבתם ומחזיק אותה.

אהבה, רק מצד אחד כלפי השני, לא יכולה להתקיים זמן רב, חייבים להשתתף בזה שניים שיש ביניהם איזה קשר הדדי של אהבה, אפילו בעוצמה שונה. אם אחד מהם גדול מהשני, אז הוא יורד לדרגה של השני, מפני שלעלות הרבה יותר קשה מאשר לרדת. לכן הוא יוצר לעצמו "פרצוף רוחני" מיוחד, שזה הביטוי שלו במדרגה הנמוכה, ובעזרתו הוא עוזר לחברו הקטן לממש את אהבתם ההדדית. כך הוא עוזר לחברו לעלות כל פעם יותר ויותר גבוה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 19.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הלבושים היקרים של האהבה
כיצד להמיס את לב האבן
מתנה בלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest