דף הבית / אקטואליה / איסור על רעלות "יהודיות"

איסור על רעלות "יהודיות"

הערה: שלטונות מצרים יכולים לאסור על נשים ללבוש רעלות ומטפחות שמכסות את פניהן, מפני שעל פי טענתם, היהודים הם אלה שהמציאו אותם.

תשובתי: הסיבה לכך היא בשלטון הנוכחי במצרים. זוהי ממשלה דמוקרטית יחסית, ומטרתה לבטל כמה שיותר מסורות מוסלמיות אורתודוקסיות למיניהן. לכן, הם מנצלים את ההזדמנות לאיסור לבישת רעלות במקומות ציבוריים כמו גם במקומות עבודה, תיאטראות ובתי קפה, כדי למגר את המגמה הזאת ולשחרר ממנה את הדור הצעיר. במה שנוגע ליהודים, קיימת, בלשון המעטה, סלידה ואפילו שנאה כלפיהם, ולכן הם אומרים שהיהודים הם אלו שהמציאו את הרעלות.

הערה: לטענתם, בתלמוד נאמר שאם אישה עוזבת את ביתה מבלי לכסות את ראשה ואת פניה, היא מפרה חוקים בדת היהודית.

תשובתי: אף פעם לא ראיתי נשים יהודיות שמכסות את פניהן. את ראשן כן, ולא רק ברחוב, אלא גם בבתיהן. כיסוי שמשאיר רק את העיניים חשופות, לא קיים ביהדות. כדאי לציין שנשים עם רעלות עשויות להיראות מושכות יותר. מחכמת הקבלה אנחנו יודעים שהסתרה זה דבר מקסים, מושך ומכשף. זה כמו חיזור, כשחשופות רק עיניים גדולות, בצבע שקד, יפות ומאופרות, וכל השאר מכוסה, אז המשחק של העיניים דווקא מושך את הגבר יותר, הוא ממוגנט לעיניים השחורות הנפלאות האלו. כך במקום הסתרה שנובעת מתוך צניעות וריחוק, נוצר ההיפך הגמור.

שאלה : ומה מסמל המנהג היהודי שהאישה מכסה את שיער ראשה?

תשובתי: זה כבר עניין אחר לחלוטין. כיסוי ראש זוהי מסורת שנובעת ממקורות קבליים עליונים. שיערה של האישה, נחשב ללא יאה ולא נאות עבור גבר זר. זה לא נוגע לנערות שאינן נשואות, מפני שבכל הזמנים הן הלכו בשיער פזור, בעוד נשים נשואות הסתפרו תספורת קצרה ועטו מטפחת על ראשן, שתמיד נחשבה לסימן של צניעות ומוסריות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest