דף הבית / אהבה / זוגיות / בשביל מה להתחתן?!

בשביל מה להתחתן?!

הערה: מדענים בריטיים ערכו מחקר סוציולוגי בתחום היחסים המשפחתיים, וציינו שהחל משנת 1990, אנשים פחות מתחתנים ומעדיפים פשוט להתגורר יחד ללא התחייבות. בנוסף צויין, כי לעומת המאה הקודמת, שבמהלכה בחורות נהגו להתחתן בשנות העשרים לחייהן, כיום נשים מתחתנות בהגיען לגיל 30.

תשובתי: האגו כל הזמן מתפתח וגדל, ובאופן טבעי הוא מסתגל למה שמועיל לו יותר. אם בעבר נשים התמסרו לחיי המשפחה בשנות העשרים לחייהן, התחתנו ודאגו לילדים ולעבודות משק הבית והיו מסופקות מכך, היום הן רוצות לראות את העולם ולהיות חופשיות ממחוייבות לגבר אחד. כך גם רוב הגברים כיום, הם לא חושבים על חתונה, אלא נוח להם יותר להישאר תחת כנפיה של אימא. רוב הגברים בגילאי 35-30 מסתפקים בעבודה מעניינת ובחברים שאיתם הם מבלים את זמנם הפנוי, וכשיש להם צורך באישה, הם יוצאים ומחפשים. כך הם הרבה יותר רגועים וחופשיים, אז מה הטעם להתחתן?

האגו בזמננו משנה את צורתו, הוא בונה באדם יחס מאוד מדויק וברור כלפי המתרחש. האדם דורש פחות מהסביבה וכך גם מעצמו, וכך חווה מינימום אכזבות. מצד שני, הוא גם זקוק לגירויים רבים וזמינים שמשתנים כל הזמן, ולכן אין לו צורך וחשיבות לקשר רציני עם בן זוג קבוע. יחד עם זאת, יש עלייה מתמדת בצריכת סמים ותרופות נוגדות דיכאון, ריבוי במקרי גירושין וכדומה. לאדם כבר אין צורך בדבר למעט הסמרטפון שלו, סרטים מרתקים ואמצעים שמערפלים את חושיו ומנתקים אותו מהמציאות. הוא מוצא בזה מילוי לכל צרכיו וגם מוכן לשלם על כך. יתכן שבעתיד יחובר לאלקטרודה שתספק לו את כל צרכיו ויוכל לשכב רוב זמנו ללא כל מאמץ פיזי או כספי. כאשר האדם מבחין במצבו, זה סימן שהוא מתפתח נכון ומתחיל לקבל יחס נכון לחיים.

שאלה: האם אותו שינוי יקרה גם בתזונה?

תשובתי: זה יקרה בכל התחומים, רוב אוכלוסיית העולם תהיה מובטלת, והדרך להזין את כולם תהיה דרך חומרים וסמים שיוזרקו לגופם ויטשטשו את המציאות, ובזה העולם יגיע לקיצו. האגו בונה בנו יחס מדויק וברור כלפי מה שמתרחש היום בעולם. על מנת ליצור תפיסת עולם שונה מזו, האדם יצטרך לעבור שינוי בעצמו ובהשקפת עולמו, ואז יקבל תענוגים והתרשמויות אחרות מהקיום. אך לשם כך תדרש שיטה חדשה להפעלת האגו. קודם לכן האדם חייב יהיה לעבור שלב הנקרא "הכרת הרע", בו משתקפים לו חייו כתענוג קצר ורגעי. ומכיוון שהאגו זקוק למילוי תמידי, הדרך הנכונה תהיה להתעלות מעליו ולהשתמש בו בצורה הפוכה לטבע האדם, מהכיוון לטובת עצמו לכיוון של השפעה ואהבה, ואז אותו האגו יתחיל להתמלא בצורה נצחית ושלמה. עוד נגיע לזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest