דף הבית / כלכלה / כסף / אין עתיד לאיחוד האירופי בצורתו הנוכחית

אין עתיד לאיחוד האירופי בצורתו הנוכחית

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "נראה שהאבחון המעניין ביותר הוצג ע"י יאצק וסטובסקי, שר האוצר של פולין: "האליטה האירופאית צריכה להחליט האם הם רוצים שהאירו ישרוד. אם לא, נצטרך להתכונן לפירוקו של גוש האירו. הבחירה פשוטה: או סולידריות או קריסה של גוש האירו".

או שגרמניה תיקח על עצמה אחריות אישית על תשלום כל החובות של כל מדינות האיחוד האירופי, ושמירה על רמת החיים בכל מדינות האיחוד. או שהמערכת תתחיל להתפורר.

הניסיון של סיפוח גרמניה המזרחית מראה שאין מספיק משאבים כדי להעלות את כולם לרמתה של גרמניה. זאת אומרת שיש להוריד את רמת החיים בגרמניה על מנת להעלות את רמת החיים בפריפריה, על חשבונם של הגרמנים. כיצד אפשר "למכור" החלטה כזאת לאזרחי גרמניה, שיצטרכו להצביע עבורה?

אך אם זה לא יקרה, על רקע הירידה ברמת החיים, הפאשיזם יקום לתחייה, ויחליף את הסובלנות והרב-תרבותיות. האינטרס של גרמניה להרחיב את האיחוד האירופי היה השמירה על השוק. החוקים הפנימיים של האיחוד האירופי הגבילו מאוד את השווקים באיחוד וסגרו אותם מפני יבוא זר. והספּקית הפנימית העיקרית הייתה גרמניה.

בתנאים הנוכחיים, בלתי אפשרי לקבל החלטה על איחוד גוש האירו. גם מטעמים פוליטיים פנים-גרמניים, וגם מטעמים כלכליים: לגרמניה פשוט אין מספיק כסף למימוש התוכנית הזאת. זאת אומרת, שהאיחוד האירופי יצטרך לרדת מהזירה הפוליטית".

התייחסותי: לאיחוד האירופי יש מוצא, שעשוי להיראות כבלתי ריאלי: להמשיך את הכול כרגיל, כמו עכשיו, אבל, לשם הישרדותו של האיחוד האירופי, להוסיף בכל הרמות את התנועה לקראת החיבור הפנימי, לקראת הערבות ההדדית, ההשתתפות ההדדית, וההידמות לתנאי הגלובלי והאינטגרלי של הטבע.

הרי בכל מקרה אנחנו מחויבים, לפי תוכנית האבולוציה, לקבל את הצורה הזאת, אז בואו נעשה את זה בהכרה, מרצוננו הטוב, מבלי להתנגד ללחץ, אלא מתוך הבנה שזהו השלב הבא בהתפתחות שלנו. ואם נפנים זאת, נגיע למשהו הרבה יותר מושלם, בדרך קלה ומהירה, ולא תחת לחץ, בדרך ייסורים.

האתגר הזה עומד בפני כל מדינה בעולם, אך באירופה הוא אקטואלי במיוחד, מפני שבאיחוד האירופי כבר יש את כל התנאים הכלכליים והחברתיים המתאימים לכך. דווקא החיבור הפנימי בין בני האדם, ביטול הגבולות בתוך כל אחד מאזרחי האיחוד האירופי, יוביל את אירופה לפריחה. אחרת, היא תגיע לקריסה, שתמשוך אחריה את כל העולם. ההכרעה היא לא לגבי השאלה: האם לפרק את האיחוד האירופי, אלא: האם להיות בשלום או במלחמה.

ידיעות קודמות בנושא:
סגורים בין שני כוחות
בעל הבית שלא משלם על העבודה
חייבים לשנות את המבנה של אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest