דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / אין סוף, זהו מצב ריאלי

אין סוף, זהו מצב ריאלי

שאלה: כיצד ניתן לגלות את הגורל של האדם?

תשובתי: מנקודת מבט קבלית, גילוי גורלו של כל אדם, הוא איתור מקומו במערכת ההנהגה הכללית. אם אותו אדם יעסוק בשיטת התיקון, כלומר בחכמת הקבלה, הוא יוכל להשיג זאת. הוא יתחיל להתקרב לשורש נשמתו, ומתוכו להתחיל את התיקון לא רק של האנושות ושל העולם, אלא של כל הבריאה.

האנושות נמצאת בתוך חמישה עולמות המסתירים את העולם הנצחי, ושיתוף פעולה הדדי ונכון בין כל חלקיה, יביא את הכול לאיזון. בחכמת הקבלה זה נלמד במבנה העולמות, במערכת ההנהגה.

שאלה: מהי ההגדרה של "עולם" בחכמת הקבלה? האם העולמות העליונים דומים למציאות שאנחנו חווים כאן?

תשובתי: העולמות העליונים אינם דומים כלל למציאות שלנו. המציאות הנראית לנו אינה שייכת לעולמות העליונים ובחכמת הקבלה לא נחשבת כלל לעולם, רק אנחנו מכנים אותה כך.

"עולמות" הם אותם מצבים שמסתירים מאיתנו את המצב הריאלי היחיד שקיים, שנקרא אין סוף. כדי שהאדם יוכל להרגיש אותו ולהימצא בו, קיימות דרגות קיום יותר נמוכות, המעלימות אותו ומאפשרות לאדם לגלות את האין סוף בצורה הדרגתית. לכן תחושת האין סוף שהאדם יכול להרגיש, נקראת "עולמות".

אנחנו מתקרבים יותר ויותר למצב האינסופי, שבסופו של דבר יביא אותנו לאפשרות להתקיים כחלק בלתי נפרד מהעולם הנצחי. כשנשיג זאת, הוא לא יראה לנו כאין סופי, כי נוכל כבר להכיל ולהבין היכן אנחנו נמצאים, מפני שנתחיל להידמות לאין סוף. מצב זה יושג כשכל בני האדם יתמוססו לאחד יחיד ושלם וזהו גם המנגנון שבעזרתו כל האנושות תהפוך להיות דומה לאין סוף ותתחיל להרגיש אותו.

מתוך השיעור בשפה הרוסית,  8.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest