דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין מה לדרוש, חוץ מהחיבור בינינו

אין מה לדרוש, חוץ מהחיבור בינינו

שאלה: אילו דוגמאות של ערבות אנחנו יכולים להציג? האם כדאי לארגן איזושהי מחאה לטובת הרעבים או גלעד שליט?

תשובתי: אם הדברים הללו הם פועל יוצא מהרצון שלנו להיות קשורים זה לזה, להביא לאהבת הזולת ולחיבור בינינו, הכול יכול להיות נכון גם בחיצוניות. אבל אם הפעולות החיצוניות באות כתוצאה מהרצון לשלוט, הן לא יצליחו. לאחר שנתקדם מעט, נצטרך ללמוד וללמד שאין שום עבודה ושום מאמצים, חוץ מאלו שמכוונים לקשר ההדדי.

רוצים להחזיר את גלעד שליט הביתה? – תתחברו יותר. רוצים שלא יהיו עניים, שיהיה דיור לכל אחד? – תתחברו יותר. רוצים שמחירי הקוטג' יוזלו? – תתחברו יחד. ואז תראו כיצד הכול מסתדר, בצורה רכה וטובה.

רק חיבור ואהבה יעזרו לנו. הכול מסתכם בעיקרון אחד: "ואהבת לרעך כמוך".

אפשר לצעוק ולהתרעם כמה שרוצים, אך זה יביא רק לכישלונות נוספים ובעיות נוספות. העם יתפלג לעוד המון מפלגות וישקע בחיכוכים ובמריבות. אם לא נלך בעקבות העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" ולא נתאים את עצמנו לכוח הכללי של הטבע שמסדר את הכול – הכול יהיה אבוד, וכלום לא יעזור לנו.

הצעקות רק יביאו להרס כמו במצרים. אנחנו רואים דוגמא חיה של מדינה שנהרסה על ידי המהומות. ולכן יש לנו רק חוק אחד: "ואהבת לרעך כמוך". אם אתה רוצה לצאת להפגנה יחד איתו – בבקשה. כבר יצאנו לרחובות עם השלטים: "הערבות מעל הכל". נאמר, "על כל פשעים תכסה אהבה", ולכן אתה יכול לחרוט אותה על הדגל שלך.

וכל יתר הסיסמאות הן שגויות והרסניות. אפילו סיסמא כמו: "תביא לי קוטג' יותר זול". כי מי שיביא לך את זה, יביא את זה על חשבון משהו אחר, כך שבסופו של דבר לא תקבל כלום. אתה צריך לדרוש תיקון, ולא תוספת שתגרום לקיצוץ במקום אחר.

אנחנו רוצים את תיקון העולם, שיעלה את כולנו יחד. אם אני יוצא להפגנה ואומר: "אני יותר חזק, תביאו לי ולא לאחרים" – זה לא תיקון. תיקון זה כשכולם עולים למעלה, ולא שהאחד עולה על חשבון האחר.

ולשם כך אנחנו צריכים את האור שיתקן אותנו. לכן, חוץ מהחיבור בינינו, אין לנו יותר מה לדרוש. כל דרך אחרת לא תעזור, אלא להיפך, תהרוס. לכן כל הכלכלנים והפוליטיקאים אינם יכולים לעשות כלום לנוכח המשבר העולמי.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 26.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דורשים את התיקון שלנו!
להתאחד מעל כל ההבדלים
מימדים גדולים – עוצמה גדולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest