דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין לדיין אלא מה שעיניו רואות

אין לדיין אלא מה שעיניו רואות

photo_rav_gh70_173.gif

שאלה: אני מבין, ש"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", ואנחנו לא צריכים לשבת ולראות באחרים שליחים מלמעלה. על כל מה שקורה אנחנו צריכים להגיד "אין עוד מלבדו", ואיפה שהוא באמצע, בין זה לזה, מונח קו אמצעי וייחוד.
ובכל זאת, בבלוג שלך תשומת לב רבה מוקדשת לביקורת על מעשיהם של אנשים שונים ועל ארצות בעולם. איך אנחנו יכולים לבקר מישהו, אם אין עוד מלבדו?

תשובה: אם "אין עוד מלבדו", אז אנחנו בכלל לא צריכים לעשות כלום. אפילו לא ללכת לעבודה! אם צריך, הבורא יעשה זאת! אם הבלוג שלי והביקורת שלי על כולם, הם גם עבודה של הבורא, אז בשביל מה אתה כותב לי? תכתוב לו!

האמת היא שהשאלה שלך לא פשוטה. כתוב: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", זאת אומרת, תפעל רק מתוך תמונת עולם הנראית בצורה ברורה, בלי להאמין בכלום. אז לא תטעה. יחד עם זאת תנסה לגלות בכל את פעולותיו של הבורא, כשאתה נמצא במודעות, אך להבין שאלה הם רק החיפושים שלך, ולא המציאות הממשית. רק בגילוי הברור תוכל להתייחס לבורא כאל קיים באמת.

שיעורים על פי המאמר "אין עוד מלבדו" (שמעתי, א)

ידיעות נוספות במדורים "מציאות מדומה", "התפתחות רוחנית" ועוד:
"אין עוד מלבדו" ו" אין אני לי מי לי"
אם אין אני לי – מי לי?

One comment

  1. שיא

    <מהבעש"ט זלה"ה> איתא בתיקונים כי ג' אבות תקנו חטא אדה"ר מה שחטא בע"ז וג"ע וש"ד שהוא סוד פגם בג' קוין, לפי מה ששמעתי ממורי <הבעש"ט> חטא עבודה זרה תיקן אברהם שהוא קו האמצעי תיקון תפארת ישראל והושלך לכבשן האש פסילי אלהיהם תשרפון באש, יצחק תיקן ש"ד קו שמאל, יעקב תיקן גילוי עריות שהוא קו ימין בסוד ואיש כי יקח את אחותו חסד הוא כו'. ואל תתמה איך אברהם תיקן קו האמצעי ולא קו החסד שהוא מדתו, כי זה סוד משארז"ל יעקב פדה את אברהם מכבשן האש שהוא ע"ד הנ"ל, כי בו כלול הכל שנא' איש תם יושב אוהלים, כתרגומו גבר שלים. וז"ש אנכי ה' אלקיך, שבו נכללו כל תרי"ג מצות, וזה סוד כולם בחכמה עשית, רק החסד שבו כלול תפארת ודי בזה.

    —–  מקורות ומראה מקומות  —–

    תוי"י ס"פ שלח קלח, סע"ג (תקכה, ב)

    איתא בתיקונים – ת"ב קלט, א. זח"ג קיא, ב. הושלך לכבשן האש – בר"ר לח, יג. פסילי אלהיהם גו' – עקב ז, כה. ואיש כי יקח גו' – קדשים כ, יז. קו החסד שהוא מדתו – זח"ג שב, א. יעקב פדה כו' – בר"ר סג, ב. איש תם גו' – תולדות כה, כז. אנכי ה"א – יתרו כ, ב. שבו נכללו כל תרי"ג מצות – זח"ב פה, ב. וראה שם ער, ב. כולם בחכמה עשית – תהלים קד, כד.

    —–  הערות וציונים  —–

    להעיר מס' מגלה עמוקות ס"פ לך לך. וראה הגה' החיד"א לזח"ב קמא, ב, וכסא מלך לתקו"ז שם.

     

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest