דף הבית / כללי / אין אדם לומד אלא ממקום שליבו חפץ

אין אדם לומד אלא ממקום שליבו חפץ

thumbs_mysli_na_skameike_100_wp.gif

שאלתו של ניר: ציטוט שלך: "האם אינך זקוק לעזרה? אתה מאוד זקוק לה! אך רק לעזרה ממקובלים אמיתיים שמשיגים את העולם העליון כמוני, או גבוהים יותר ממני, אתה זקוק. אני מוכן לשבת לרגליהם ולבלוע כל מילה שתצא מפיהם. אשמח אם תראו לי אותם!" האם האמונה בליבי, שישנם מקובלים אמיתיים וגדולים ממך, מבלי לפגוע חלילה, שאינם מעוניינים בפרסום, שגויה לדעתך? האם כדאי ללמוד אצל רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א תלמידו של הרב"ש? אודה לך על התייחסותך.

תשובה: כאשר מצאתי את הרב"ש לאחר שנים רבות של חיפוש, שאלתי אותו האם כאן הוא המקום שלי. הייתי בן 30 וזה היה הסיכוי שלי למצוא את הבורא. הרב"ש ענה לי: "תבדוק בעצמך!". הוא הכריח אותי לעבור בעוד כמה מקומות, למרות שלאחר חיפושיי הרבים לפני שמצאתי אותו, כבר ידעתי שאין מקום אחר ללמוד בו.

כך גם לגביך – חפש! אבל אל תאמין לאף אחד. הרי כתוב: "אין אדם לומד תורה אלא ממקום שליבו חפץ" (ע"ז דף יט ע"א) – ליבו, ולא לב של מישהו אחר…

יש קבוצות נוספות ללימוד קבלה: שנברגר, גוטליב, בריזל, ברנדווין. כולן נמצאות בירושלים. בריזל באופן חלקי בניו יורק. על האחרים בסגנון ברג או אוטודידקטים, איני ממליץ כלל. המורים בקבוצות שציינתי, מכירים את המקורות, למדו אצל הרב"ש. כל קבוצה מכילה עד עשרה איש. הם שונים מ"בני ברוך" בכך שהם חרדים ואינם עוסקים בהפצת חוכמת הקבלה. את יתר הדברים עליך לבדוק.

העיקר הוא – האם למד ראש הקבוצה אצל מקובל. הרי אחרת בלתי אפשרי להבין את חוכמת הקבלה! מתוך אלה שבאמת למדו אצל מורים כאלה – ובדור הקודם היה את הרב"ש בלבד – תבחרו עם מי ללמוד! בהצלחה!

4 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בורא עולם להשפיע לך הכל אתה ורק אתה ,אני עוברת את המחסום .

  2. אמן

     גם אנחנו רוצים איתך בהצלחה בהמשך

  3. אמן!!!!   לכל הכלי העולמי

  4. אסתר המלכה מהקבוצה הוירטואלית:)

    תשובה חזקה,

    ובעזרת השם שכולם יגיעו לאמת ולא משנה מהי:)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest