אימא תמיד טובה

שאלה: מדוע נאמר, שהתמונה של העולם הזה זה דמיון ולא ממשות?

תשובתי: התמונה שמצטיירת לפנינו היא דמיון ולא ממשות, מפני שהבורא מתייחס אלינו תמיד כטוב ומטיב. בסופו של דבר הבריאה תגלה בכל את האהבה החלוטה של הבורא. אבל בינתיים, מחוסר ברירה, הוא נאלץ לדרבן אותנו להתפתחות, אפילו לאיים, ללחוץ, לבלבל.

אנחנו תמיד נוהגים באופן זהה עם הילדים, אחרת הם לא יתפתחו. לכן גם הבורא עושה את אותו הדבר. הבעיה היא רק בזה, שאנחנו לא רואים מי "מטפל" בנו, לא יודעים את תוכנית הבריאה.

התינוק גם כן לא ממש מבין מה מתרחש. הוא לא מזהה שההורים נותנים לו תרגילים, בשבילו זה פשוט משחק. רק כאשר אימא או אבא מתחילים ללחוץ עליו, אז הוא שם לב אליהם ומתחיל לצעוק שאימא רעה!

אני אף פעם עוד לא שמעתי שילד יצעק שאימא טובה. הוא מקבל את זה כמובן מאליו, כי היא הרי חייבת לשרת אותו. אבל כאשר היא פתאום עושה משהו נגד הרצון שלו, אז הוא מתרעם.

לכן אנחנו צריכים להבין, שההתקדמות אפשרית רק על ידי לחץ ותרגילים לא כל כך נעימים, שרק ילכו ויהיו מורכבים יותר. הכול תלוי בהכנה שלנו וביכולת לזהות אותם. למעשה, בכל רגע בחיים ניתן לנו איזה תרגיל ויש לנו אפשרות כל הזמן להימצא בבירורים. אבל האדם לא משקיע את המאמץ הנכון, ולכן הגירויים האלה מצד הבורא מצטברים, ובסופו של דבר יוצאים כמכה חזקה.

זה כמו למשל, שאם היו לך איזה שהן טענות כלפי מישהו, אבל היית מתאפק וסובל. אתה היית כל הזמן צובר בתוכך את הרוגז והכעס, במקום לברר בקלות את כל השאלות מייד, במידת הופעתן. אבל, בסופו של דבר, הסבלנות שלך פוקעת ואתה מתפרץ, זה מתרחש בפתאומיות ובאופן בלתי צפוי עבור הסובבים, שאינם מבינים מה קורה.

לכן, רצוי לא להביא את המצב להתפרצות כזאת, אלא להיות עֵרים למה שקורה בכל רגע. וזה אפשרי רק על ידי ערבות הדדית, כאשר כולם חושבים על זה ועוסקים בזה, כאשר כולם רוצים לתמוך זה בזה. כי למעשה, אנחנו בונים כלי כללי אחד של הנשמה. לאדם אין שום דבר פרטי ברוחניות.

הפתרון הוא רק בחיבור ושייך למה שאני חושב על החברים, על הקשר בינינו. רק את זה אנחנו צריכים לתקן, כי מזה נבנית הנשמה שלנו.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 08.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שומע אותך, עבור!
הטוב הוא קבוע שאינו ניתן לשינוי
שפה שבה הבורא מדבר איתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest