דף הבית / אקטואליה / איך לשנות את המצב בישראל: מלחמה פרטיזנית

איך לשנות את המצב בישראל: מלחמה פרטיזנית

הערה: בהיסטוריה של העם היהודי כל הזמן מתרחשות מלחמות, פעולות טרור וכולי. זה לא שהאירועים האלה משלימים זה את זה והולכים ומצטברים, אלא הם כל הזמן נעים בצורה שונה. לא מזמן הסתיים מבצע "צוק איתן", ופתאום עכשיו מגיעים מפגעים בודדים, שזה הרבה יותר רציני. אתה לא יודע לאן לרוץ, כי הצרה מגיעה מהצד שאתה לא מצפה לה.

תשובתי: היום במדינה שלנו מתנהלת מה שנקרא מלחמה פרטיזנית, שהיא הרבה יותר גרועה ממלחמה רגילה, מפני שאתה חלש מולה. כאן לא יכול להיות מופעל צבא סדיר וגם המשטרה חסרת אונים. למרות שהיא משתדלת להימצא בכל מקום, אבל אי אפשר לצפות מראש מאיפה יצוץ המחבל הבודד עם הסכין ביד, עם פטיש, גרזן או אבנים. ועבור המחבל, העיקר הוא לזרוע פחד, ובזה לבסס את השליטה שלו עלינו. זוהי אידיאולוגיה מאומתת בבירור, עם הכנה יסודית של האוכלוסייה הצעירה שקל לשכנעה, לפתות למלכודות אידיאולוגיות ולשלוח מהר למשימה. מה גם שלא פועלים בודדים כאוטיים, אלא צעירים שמבצעים את התוכנית של ארגון דאע"ש

דאע"ש זה זרם אידיאולוגי רציני וחזק מאוד, שלרשותו עומדים מיליארדי דולרים. הם מחזיקים צבא גדול מאוד, המון בני אדם חמושים היטב שמצוידים בכל סוגי הנשק. יש להם צוות מומחים רציני: אנשי מחשבים, מומחים לרשתות, אידיאולוגים, כלכלנים ועורכי דין. והעובדה שלארגון הזה אין מבנה מדיני, רק פועל לטובתם. זהו מבנה על-מדיני, שמחלחל היום כמו גידול סרטני להרבה מדינות בעולם. אנחנו רואים כיצד הוא חודר עכשיו בהדרגה לאירופה, ומתחיל לבוא לידי ביטוי די בעקיפין ובשקט עם דרישות לא מזיקות: "תנו לנו מזון, קצבה, מקום שבו אפשר להתפלל". עבורם העיקר הוא להגדיל את אחוז הפליטים בקרב האוכלוסייה המקומית. ברגע שהמספר עובר את 10%, הם יתחילו לדרוש שכל המדינה תציית להם. ואם לא אז לפעול בכוח.

אבל כל אלה הן תופעות חודרניות, לכן כל כך פוחדים מהן, למשל ברוסיה. כי הייחודיות של הפסיכולוגיה של האוכלוסייה הרוסית, היא כזאת שתימשך לזה, במיוחד שיש שם שטחים נרחבים, כמו טטרסטן, צ'צ'ניה ואחרים, שמאוד משפיעים וחודרים לכל שכבות האוכלוסייה. אני חושב שדווקא זה מאלץ את רוסיה להתערב במצב בסוריה. אפילו לא כל כך הרצון לשמור על הבסיסים שלהם ולהתנגד לאמריקאים, אלא הפחד שהאידיאולוגיה הזאת תתחיל לנבוט ברוסיהאבל מזה שרוסיה פועלת בעיראק ובסוריה, אצלנו בישראל בוודאי יצוצו בעיות, מפני שגם משם כבר מתחיל זרם של פליטים. רוסיה תאלץ אותם להתפשט לרוחב, כך שמקרבת אותם לגבולות שלנו. ומה שקורה עכשיו ברחובות שלנו, זו תוצאה של התהליך הפוליטי הזה.

ואם ניקח את השכבות היותר פנימיות, מאיפה שנובעים כל השורשים, אז כבר נעמיק בתוך מבנים דקים ועדינים של העולם, שמסבירים למה אנחנו, בני האדם, כל כך מופעלים על ידי הטבע, למה אנחנו נמצאים בכאלה עימותים פסיכולוגיים ואידיאולוגיים, למה דווקא באופן כזה פותרים את הבעיות שלנו. לברר את זה, זה תפקידנו.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על מצב החירום בישראל", 14.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest