דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך למדוד את הקִרבה שלי לרב?

איך למדוד את הקִרבה שלי לרב?

שאלה: תלמיד אחד יכול לחשוב שהוא קרוב למורה שלו, אבל לא להיות קרוב, ויכול להיות גם להיפך, לחשוב שהוא רחוק מרבו, אולם למעשה הוא קרוב. איך אפשר למדוד את זה?

תשובתי: המדידה היא לא לפי מה שהתלמיד חושב, אלא לפי מספר ההזדמנויות שהיו לו להכניע את עצמו כנגד רצונו והוא ניסה לעשות זאת, לפי כמה כוחות השקיע בזה. קירבה, כמו גם כל שאר הדברים, מודדים לפי המאמץ שהושקע מעל לאגו שלנו.

רק באגו שלנו אנחנו יכולים למדוד את הכול. על ידו נקבעת ה"סאה", כמה יש לי ביד: כמה אני יכול לקחת את הרצון שלי ואיתו למדוד, כמו משקלות על כפות המאזניים.

הכול תלוי בביטול עצמי. אל תצפו שאתם תצליחו להגיע לאיזו מערכת סטאטית קשוחה שהתייצבה פעם אחת וכבר תהיה קיימת. העבודה הזאת נדרשת ללא הפסקה, כל הזמן, לפי שלושה שלבים: "הכנעה, הבדלה, המתקה", עבודה קבועה של התחתון כלפי העליון, אדם כלפי הקבוצה, קבוצה כלפי המורה.

שאלה: האם זה נכון, שאם האדם לא הצליח להתחבר לרבו כל עוד הוא בחיים, אז יהיה לו אחר כך קשה מאוד לעשות את זה?

תשובתי: אני לא חושב שזה בכלל יהיה אפשרי אחר כך. תנסו להתחבר עכשיו לבעל הסולם או לכל מקובל גדול אחר! העולם הזה נברא במטרה לאפשר לנו להגיע לחיבור גשמי כדי שיהיה אפשר במשהו לתפוס את העליון. כי אם אין לך מגע גשמי עם העליון, אז איך תוכל לאחוז בו? עכשיו יש לפניך צורה גשמית של המורה, כאילו גשמית, איזו הבעה גשמית שאיתה אתה יכול לבוא במגע. ודרך זה אתה כבר יכול לבנות איתו קשר, להשפיע לו, לשרת אותו. על ידי זה אתה קונה לעצמך מקום בהתאם להשקעה שלך. כמו שנאמר, שאם החתן הוא אדם גדול, אז על ידי קבלת טבעת במתנה מהכלה, הוא נחשב כמו שנתן לה. אם אתה באמת רוצה לשרת ולהשפיע, אז אתה מרגיש שאתה מקבל. ובין החברים צריכים להיות אותם היחסים, אצל כל אחד כלפי האחר.

שאלה: מתי אני מתחבר לרב, האם לפני מעבר ה"מחסום" או אחריו?

תשובתי: אתה לא תעבור את ה"מחסום" אם אתה לא תבטל את עצמך כלפי הרב. אנחנו נמצאים כאן כדי לבנות מערכת שתקבל צורה "מעל למחסום". ואם במערכת הזאת לא יהיו קיימים יחסים שנדרשים מעל ל"מחסום", אז איך אתה תעבור אותו? את הגבול עם העולם הרוחני לא עוברים בזה שצועדים בדרך, צריכים לעבור את ה"מחסום" בקשר בינינו, בזה שמתגברים על ה"מחסום" שמפריד בינינו.

מתוך שיעור בנושא "מורה דרך", 27.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כביש מרוצף באבני נגף
ללמוד להקשיב למורה
מורה שתמיד איתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest