דף הבית / אהבה / זוגיות / איך לכבוש את ליבו של גבר?

איך לכבוש את ליבו של גבר?

שאלה: אני רוצה לשאול, איך לכבוש את ליבו של גבר? במה לקנות אותו?

תשובתי: האישה מתחילה מכך שנותנת לגבר להבין שהיא מאוהבת בו, מעריצה אותו בכך שהוא גדול, חכם, גיבור, מעודדת אותו כמו ילד קטן.

ילד קטן וגבר מבוגר, אינם נבדלים כלל בעניין הזה. כל הזמן יש לתת לו תחושה שהוא חזק, גדול, חכם, היחיד בעולם!

בכך האישה קושרת אותו לעצמה, כמו כלב קטן עם רצועה. הוא ילך אחריה לאן שלא תלך, כיוון שהוא זקוק לפרגון שלה כמו אוויר לנשימה. כך קושרים את הגבר.

יתר על כן, מתחילים בהדרגה "לאלף" אותו, ללמד אותו כל מיני צורות שמראות לו מה נעים לה ומה לא. הרי עכשיו, כל הזמן הוא מעוניין לקבל אישור על כך שהיא מעודדת, אוהבת, מעריכה אותו. ולכן צריך לתת לו להבין שהוא יקבל את כל זה, אבל רק בתנאי שיגלה כלפיה את היחס שמוצא חן בעיניה. אני מגלה לכן את כל הסודות…

האישה מתחילה להעביר לגבר את ההתרשמות ממנו, בהתבסס על האופן שבו הוא מתנהג ביחס אליה. כך היא מלמדת אותו איך להתייחס אליה, כאשר היא מראה לו איזו התנהגות מצידו נעימה לה, ותעורר בתגובה פעולות שיהיו נעימות לו.

שאלה: איך אני יכולה לתת לו להרגיש שהוא גדול, אך יחד עם זאת לא לבטל את עצמי? כיצד לגרום לו להבין שהוא מלך אבל רק כל עוד אני מלכה?

תשובתי: זה יותר מדי קשה ומאוד מחייב. הגבר לא רוצה מלכה לידו. היא צריכה להעריך אותו ללא תנאים מוקדמים, כמו אימא כלפי בנה. אימא תמיד אוהבת את בנה ומעריכה אותו, ללא תלות בהתנהגות שלו.

אם האישה אומרת שהגבר הוא גדול, אז הוא באמת גדול, ללא תנאי שהיא גדולה. אם הוא חכם, אז זה לא בגלל שהיא חכמה. ההערכה שלו צריכה להיות בלתי תלויה, אבל אף אחד לא יגיד לו כאלה מילים כמו שהיא אומרת לו, ולכן הוא יהיה קשור אליה.

אך לאחר מכן, היא מתחילה להציב תנאים. אם הוא עושה משהו לא כשורה, אז היא כבר מראה את חוסר שביעות רצונה, מביעה צער על הפנים כאילו יורד ענן. הוא מאוד רגיש למצב רוחה, כי בכל פעם הוא רוצה לראות את ההערכה שלה, להרגיש את עצמו גבר, "מאצ'ו", אם לא חזק אז חכם, אם לא חכם אז גיבור.

ואם היא מראה לו שהוא מעציב אותה על ידי היחס שלו, ועקב כך היא אינה יכולה להעריך אותו עם אותה התפעלות כמו שהוא התרגל, אז הוא מתחיל לחפש כיצד לכבוש את האהדה שלה כדי לקבל ממנה מחמאות כל הזמן.

הגבר זקוק למחמאות עוד יותר מאישה. כך מרגילים אותו ליחס טוב ונכון. ואז הוא באמת יתרגל להתייחס אליה כמו שהיא רוצה ולפי מה שמוצא חן בעיניה – יחס טוב, כבוד והערכה. אולם הוא אינו מעריך אותה בעצמה, אלא את היחס שלה אליו. כך אנחנו קונים אחד את השני ולא צריך יותר כלום.

לכן, בכדי שתיווצר אהבה בתוך המשפחה לא צריך מראש שום דבר מיוחד. פשוט צריך להיות לנו נעים להיות אחד ליד השני, לראות אחד את השני, לגעת, לאכול את האוכל שהשני הכין, לחזר אחד אחרי השני. וכל היתר נבנה מתוך משחק.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 196, 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נעים להיות לצד האהובה
משפחה, זו התחדשות נצחית
התענוג הנעלה ביותר בעולם הזה

4 comments

  1. יש לי קראש על גבר שלא בקטע שלי ויותר מחזה קצת שונאה אותי אין לנו כל קשר או ידידות ואני אופססיבית אליו ברמות קשות מה אני אמורה לעשות

  2. שלום שילת,
    הרב ד"ר מיכאל לייטמן עוסק אך ורק בלימוד חכמת הקבלה.
    בהצלחה
    רונית שי, מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

  3. יש בחור שמטפל במקום שאני מטופלת בו לא על יד ומאוד מוצא חן בעיני איך אני יכולה לפתח איתו משהו אני מאוד שמרנית ולא קל לי ליזום דברים כאלה

  4. שלום לך,
    הרב ד"ר מיכאל לייטמן עוסק אך ורק בלימוד חכמת הקבלה.
    בברכה
    רונית שי, מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest