דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להפסיק לדאוג מדברים חסרי ערך?

איך להפסיק לדאוג מדברים חסרי ערך?

שאלה: אתמול בערב, כאשר כבר התכוננתי ללכת לישון, בתי בת ה- 12 עדיין לא חזרה הביתה. אשתי ואני לא הצלחנו להשיג אותה בטלפון, ואני, ביודעי מהעיתונות על מצבים פליליים בעירנו, לא יכולתי להירדם.

למחרת היא הודיעה שנגמרה לה הסוללה… איך אני יכול להפסיק לדאוג מדברים חסרי ערך ולגבור בתוכי על רגישות יתר?

תשובתי: לכולנו מובן שאתה צודק. באמת, בזה שהאדם יודע מה קורה, הוא צריך לדאוג ולא לחשוב: "יהיה, מה שיהיה". אבל ישנה שיטה להשפיע על דאגת היתר שלך. זה בכוח של הסביבה.

למשל, אנחנו יושבים במעגל ובין היתר דנים במצב שלך, ודאי, ללא שום זלזול, מבלי לנפנף את הדאגות שלך, כי זה יכול לדחות אותך. נניח שאחת הנשים אומרת: "אני הייתי הולכת לישון".

גבר אחר מוסיף: "שום דבר לא יקרה. תעזוב את הסטטיסטיקה הזאת, מנפחים אותה בכוונה. אני לא רוצה לשמוע על זה שום דבר. אני הולך לישון רגוע. כל השכנים שלי עושים כך".

במילים אחרות, אנחנו מחדירים לך את ההתנהגות שלנו. כי כאשר אתה אחוז בפאניקה, אתה הופך לרגיש יותר קולט יותר. ואנחנו יכולים להשפיע עליך חזק יותר, מאשר על אדם רגיל. כלומר, אתה תשתנה מהר יותר, מפני שיש לך קליטה מהירה יותר כלפי מה שקורה בחוץ.

בין אם אתה רוצה בכך ובין אם לא, אתה תהיה מאוד מושפע מאיתנו. ופתאום תהפוך להיות רגוע יותר מכל השאר. ואז אשתך תשאל אותך, למה לא אמרת לה שהבת לא עונה לטלפונים שלך, ואתה פתאום תאמר לה: "לא חשבתי על זה, אני הלכתי לישון".

רק נדמה לך שזה בלתי אפשרי. הסביבה יכולה הכול! היא מסוגלת להעלות אותנו מכל "חור שחור" אל האור, אל הנפלא, לחיים טובים ונוחים. הכול תלוי בנו, מאיך שאנחנו מארגנים את הסביבה הזאת.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 87, 21.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההרגל לְפַחֵד
הסביבה מסוגלת להכול
חרדות וסיכויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest