דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להפוך להיות לבלתי תלוי בתוצאת העבודה?

איך להפוך להיות לבלתי תלוי בתוצאת העבודה?

שאלה: מה יכול לעזור לנו לא להיות תלויים בתוצאת העבודה?

תשובתי: לשם כך צריך להחליף תוצאה גשמית בתוצאה רוחנית. תוצאה רוחנית, זה לעשות נחת רוח לבורא. תתאר לעצמך שאתה רוצה לגרום למישהו נחת, הרגשה נעימה, הרגשה של אושר. וה"מישהו" הזה, הוא הבורא.

כדי לתאר בצורה יותר נכונה את הבורא ופחות לטעות, תתאר לעצמך שאתה רוצה להפוך את כל המציאות למאושרת: כל הדומם, הצומח, החי ובני האדם – אתה רוצה לגרום להם רק טוב, ואתה בעצמך נעלם ומתמוסס בהם, מוסר את עצמך להם בכל וכל, מרגע זה ועד אין סוף, מחוץ לזמן, תנועה ומקום, בכל המעשים שלך.

כדי להיות עוד יותר קונקרטי (ממשי), תתאר את עצמך שאתה נמצא בקבוצה ובתוכה אתה רוצה ומשתדל לעשות פעולות כאלה כלפי החברים. אתה רוצה למסור את כל כולך להם, להימצא בתוכם, ושם להיעלם ולהיכלל בהם. אבל זה צריך להיות ממומש בפועל, כלומר אתה מוכן לעבוד בכל עבודה כדי להיעלם בתוכם. כלומר הכול נעלם: הסיבות, הפעולות, התוצאות, הכול מכוון כלפי החברים.

תחשוב על זה, תתאר לעצמך כזה מצב, ותבדוק את המסקנות והבירורים שלך בפועל על ידי המעשה. חייבים לברר, האם מה שאנחנו אומרים זה לא מילים חסרות תוכן, האם הן חודרות לתוך הלב שלך. וזה נבדק רק על ידי המעשים. אם כזאת כוונה מאפשרת לך להפעיל את עצמך, סימן שהכוונה באמת נכונה. אבל אם אתה חייב לשנות את הכוונה כדי להפעיל את עצמך ולהתחיל לעשות משהו, אז הכוונה שלך עדיין לא רצינית, כמו שאומרים "ללא כיסוי".

מתוך ההכנה לשיעור, 07.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אני רואה את המטרה דרך הפריסקופ של הקבוצה
טוב מעט בכוונה
לא סתם קריאות ריקניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest