דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להעתיק על עצמי דמות של הנשמה העולמית

איך להעתיק על עצמי דמות של הנשמה העולמית

התכללות הדדית מסמלת, שכל אחד נכלל באחרים. אני מצמצם את הרצון שלי, כלומר את הצורות שקיימות בו, ומשתדל לקחת ולהתכלל בצורות שקיימות אצל האחרים. אני מסתכל ורואה, איך כולם סביבי נהנים מכל מיני דברים. ואילו אני לא הרגשתי, שכל זה יכול לגרום להנאה.

אם אדם נשאר אדיש בשיעור, זה אומר, שהוא לא יכול להתכלל ברצונות של האחרים. אני רואה, שישנם כאלה שפשוט בוערים ואחרים נרדמים. הכול תלוי בהתפעלות שאותה אנחנו יכולים לקבל זה מזה. וזו נקראת התכללות הדדית. אני משתדל להיכנס לתוך האחר ולהתפעל מהרצונות שלו.

לשם כך אני צריך תחילה להכניע את עצמי, כמו ילד קטן, אחרת אני לא אוכל להתכלל בתוכו, אני עושה מעצמי אפס, נקודה שחורה של "מלכות". עכשיו אני יכול להיכנס לתוך האחר ולראות מה יש שם בפנים. הוא מתפעל ממשהו ואני רוצה להתפעל יחד איתו. אז אני יכול לספוג את המחשבות והרצונות שלו, את כל מה שיש בו.

אני יכול לפרמט את הרצון שלי, שאותו צמצמתי והפכתי לחומר גלם, ולתת לו צורה בהתאם לזו שקיימת באדם אחר. יוצא, שאני מעתיק על עצמי את מה שיש בנשמה שלו ועכשיו הנשמה שלי מקבלת את הציור הפנימי שלו.

אני העתקתי את ההעתק שלו על עצמי, כמו שמעתיקים נתונים ממחשב אחד למחשב אחר, מזיכרון אחד לשני. לשם כך אני צריך תחילה לבטל את עצמי, לפנות בתוכי מקום ריק. ואחר כך להיכנס לתוך האחר, לקחת מתוכו נתונים ולהעביר לתוכי, לתוך ה"זיכרון" שלי. כך ה"זיכרון" שלי מתמלא בנתונים שלו. אבל לשם כך, הזיכרון שלי צריך להיות תחילה ריק, מוכן לקבל נתונים חדשים. זו נקראת התכללות הדדית.

מה אני השגתי באופן כזה? היו לי הרצונות העצמיים שלי, ועכשיו, בנוסף להם, יש לי עוד את הרצונות של אדם אחר. אחר כך אני אלך ואתכלל ברצונות של עוד מישהו ואחר כך בעוד מישהו. בסופו של דבר, אני אכלול בתוכי את כל העולם. אבל זה בתנאי שאני מעמיד את עצמי כפחוּת מכולם ואז אני יכול לכלול את כולם בתוכי, ובזה אני נעשה חכם מכולם. אני גדל ונעשה גדול מכולם, אבל הודות לזה שמחשיב את עצמי פחות מכל השאר. כך זה עובד.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 09.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך לחדור לתוך רצון זר?
אהבה זו התכללות הדדית
הפעולה היחידה שקיימת בטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest