דף הבית / אהבה / זוגיות / איך להסביר לאישה

איך להסביר לאישה

photo_rav_gh70_042l.jpg

שאלה: התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה לפני חודשיים בקורס "און ליין" למתחילים. אני יכול לומר בגאווה שעד כה למדתי 22 שיעורים. התחלתי להבין שללא קבוצה ורב (ספרים כבר רכשתי), אני מתקשה לעבד ולהבין את החומר הנלמד. אבל הקושי העיקרי שלי הוא שבת זוגתי מתייחסת בשלילה ללימודיי. היא חושבת שיחסים משפחתיים חשובים יותר מלימודים והתעניינות ברוחניות. אני משתדל לשמור על היחסים בינינו, אבל מה לעשות? איך להסביר לה?

תשובה: אם היא רואה שאתה אוהב אותה, אבל יש לך דבר נוסף חשוב בחיים האלה, היא אמורה להשלים עם זה באהבה, ואם לא, אז אולי היא רוצה בצורה אגואיסטית כזו או אחרת , לשלוט עליך?

נאמר שאדם יכול לוותר על הכל בחיים האלה , חוץ מהנשמה – היא שייכת לבורא. האדם חייב להשיב אותה אל הבורא, להתקרב על ידי השתוות תכונותיו לבורא ולהדבק בו. בדוק את עצמך ואת הבורא הרי הוא אחד והכל בא ממנו: אם אתה רציני בדרך שבחרת, ואינך מוכן להיות ככל אדם החי בעולם הזה ללא תכלית, את זה תסביר לה,   ואם היא לא מוותרת, אז היא לא בת הזוג שלך לדרך.

6 comments

  1. האם זה אומר שכל מי שרוצה ללמוד קבלה, הוא מאוד רציני ואישתו מתנגדת לכך, צריך להיפרד מאישתו? את אישתו הבורא סידר לו אם כבר ואני מאמין שמטרתו של הבורא לא הייתה להפריד ביניהם… אלא יותר הגיוני שצריך להתגבר על המצב, אולי להשקיע יותר באישתו, לאהוב אותה יותר ואז המצב ישתפר והיא לא תתנגד יותר????

  2. כבוד הרב שלום

    אייך תשובתך מסתדרת עם זה שהבורא מוכן ( חס ושלום) שימחקו את שמו במים למען שלום בית

    בתודה אברהם

  3. אביב מעיין

    לרב לייטמן היקר,

    אני לא קבליסטית, אני לומדת איתך מזה כשנה וחצי יום יום, אני גרושה והייתי נשואה יש לי שתי בנות, אני עובדת במשרה קבועה ומפרנסת את עצמי בכבוד.

    ולמה אני כותבת את כל זאת כדי אולי להראות לך שאני רצינית הן לגבי החיים שלי וכמובן לקבלה. אינך בעצם מכיר אותי אבל אני מוכרחה להגיד לך שאני מרגישה, וחושבת שיש לך טעות ביחס שלך לענין הזוגי ויותר בתפישה שלך את האישה. כשאישה כתבה לך את אותה שאלה אתה אמרת לה שאולי היא אגאיסטית לעצמה. ולגבר אתה כך עונה. שאולי היא לא בת הזוג שלו.

    היום בבוקר הייתה לך שיחה עם אומנית בשם אלונה . היא שאלה אותך את דעתך כיצד אישה צריכה לשמור על הגבר שלה. ואתה ענית שהיא צריכה קצת להתנהג אליו כמו עם ילד ומצד שני כל הזמן לפרגן לו ו"לעבוד" עליו שהוא תותח. בקיצור כמו אימא. אני מכירה הרבה זוגות מסביבי שזה בדיוק  מה שקורה. זה מה שהאישה עושה וזה בדיוק מה שהגבר עושה . הוא ממשיך לחשוב שהוא "משהוא"  ומתנהג כמו תינוק שעושה "מה שרוצה" בכל המובנים. זה נכון גבר כזה לא יעזוב את הבית. אבל מש שמפתיע זה שבשנים האחרונות נשים יוזמות את הגירושין כי הן רוצות בן אדם בגובה העיניים. עם אותה אחריות. כל הגישה שלי לעיניני גברים שונה מהנשים שלומדות קבלה. אולי הגברים הם אלו שצריכים להביא את האור אבל אנחנו לא צריכות לדחוף אותם לזה . לזה קורים נודניקיות. הגברים צריכים היום קודם כל להרגיש חיסרון של נשים ואז להתחיל לעבוד.

    בגלל זה אמרת בצדק שאנחנו נכנסות לכל מקום. הגברים חייבים להבין שהם צריכים לגדול לבד והאימא הזו (בנות זוגן) רוצות משהוא אחר ממה שהיה.

    אולי אני טועה… זה מה שאני חושבת על חיי , וכזה גבר הייתי רוצה לעצמי.

    כדי ביחד לטפס לארמון המלך ולהילחם בשומרים. באהבה..

  4. הדס מהפורום

    רב,

    אתה אומר דברים המנוגדים לדעת המקובלים שהעדיפו שלום בית.

    האישה היא עזר כנגדו,

    לכן גם אם היא נגד היא עזר,

    בכל זאת,

    הכל בא מהבורא.

    זה קשה,

    אבל זה הבורא מחליט ולא האדם.

    אולי כך יש סיכוי לעניין גם את האישה בסופו של דבר?

    למה לשלול עד הסוף?…

  5. אני חושב שהרב היה צריך לענות לבחור שילמד כמה שהוא יכול, בהתאם ללימוד בהתאם להתקדמוות הבעיה הזו הייתה נפתרת, והאישה תהפך לתומכת

  6. קשה היתה לי תשובתך לאדם זה כבוד הרב ……. על פי תפיסתי אם מנסה הבחור ללמוד ואשתו מתנגדת זוהי מניעה עם מניעה אין מתמודדים על ידי פירוק אלא על ידי תפילה לאלוהים ובקשה להראות לו את הדרך ע"י קבלת האחר קראתי בספר שנקרא בגן האמונה המבואר ששלום בית דוחה עשיית מצווה ושרצונו של אלוהים הוא לתת לאדם שיעור בסבלנות ובאורח רוח אם ירצה האדם ללמוד עליו לעשות זאת בדרך שלא תפגע בחיי המשפחה כי אם כך איך בדיוק שואף  האדם לערבות הדדית לשלום בית להפצת הבשורה התנהגות כזאת תגרום על פי נסיוני בתחומים אחרים לאנטגוניזם …..

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest