דף הבית / כללי / איך להגיע לגן עדן?

איך להגיע לגן עדן?

שאלה: מה ההבדל בין דרך תורה לדרך ייסורים, אם שתיהן גורמות לייסורים?

תשובתי: הכל נקבע לפי המטרה. לדוגמא, מחבל שחותך לאדם את הבטן עושה זאת כדי להרוג אותו, ואילו כירורג, מנתח, גם חותך לאדם את הבטן, אבל במטרה להציל אותו. גם אדם חולה שהולך מרצונו לניתוח ואף משלם עבורו, מוכן לסבול את הכאב, העיקר להיפטר מהמחלה. מי שהולך לעבור ניתוח, מוכן לכל סוג של ייסורים, מפני שלאחר מכן הוא מרוויח את חייו, ואילו אדם שמחבל רצח אותו, מאבד את חייו. לכן הכול תלוי באופן שבו אתה מעריך את הייסורים: האם הם מובילים אותך לחיים או שנוטלים ממנך חיים.

שאלה: גם המחבל עצמו הולך לקראת ייסורים ומוות מפני שהוא חושב שכך יגיע לגן עדן. אז מהי כאן דרך האור?

תשובתי: עבור המחבל זו גם דרך של אור. כך הוא סבור. בעולם קיימות תיאוריות רבות מסוג זה, לפיהן בני אדם מוכנים לסבול למען קבלת תענוג עתידי. לפי חכמת הקבלה עליך ללכת לקראת התקרבות לבני אדם אחרים ולא למען שכר בעולם הבא, לאחר המוות. לגוף הפיזי אין שום קשר לזה. המצב שאתה קיים ומזהה את עצמך עם הגוף הפיזי, הוא מצב לגמרי לא נכון.

עליך להגיע למצב אחר לחלוטין, לגלות מצב שבו אתה קיים בעולם של כוחות עליונים. בעולם זה אתה מרגיש את השפעתם של הכוחות העליונים עליך וכבר לא מזדהה עם הגוף שלך. אתה כביכול "משיל" מעליך את הגוף הפיזי, כמו נחש שמשיל את עורו. אז, נשארת רק הנשמה, שנמצאת במצב של דבקות עם הכוחות העליונים. המצב הזה נקרא "גן עדן". למצב זה עלינו להגיע כאן ועכשיו, ולא בעולם הבא. ואתה לא צריך להרוג אף אחד, כדי להגיע אליו.

הערה: יוצא, שהדת נוצרה על ידי האדם ומאפשרת לדתיים להימנע מייסורים, בכך שהם נאחזים באליל: אלוקים, אללה…

תשובתי: בוודאי, הדת הומצאה על ידי האדם כדי להמתיק לו את החיים ולאפשר לו להתקיים כביכול למען מטרה כלשהי. היהדות, הנצרות ולאחר מכן גם האיסלם הופיעו לאחר שהיהודים נפלו מדָרגה רוחנית לדרגה אגואיסטית, מצב שנקרא חורבן בית המקדש. הדת מהווה השתקפות גשמית ואגואיסטית של הדרך הרוחנית. היא מביאה  את האנושות בהדרגה להכרה בכך שיש הכרח בעלייה רוחנית אמיתית. לכן הדתות חוֹות את הפסגה שלהן, ואז חולפות מהעולם והאדם מתחיל לחפש את המשמעות האמיתית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 3.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest