דף הבית / חינוך, ילדים / איך להבין את היפני?

איך להבין את היפני?

שאלה: לבני האדם שמאכלסים את כדור הארץ יש מערכות הכרה שונות. למשל, לאירופאים יש את מה שנקרא "הכרה אנכית", ואילו ליפנים – "הכרה אופקית". עד כמה אני צריך להיכנס לתוך זה? האם אני צריך ללמוד להבין את היפנים, או שמספיק לי להבין את אותם האנשים שמקיפים אותי?

תשובתי: זה בכלל לא חשוב! אני לא מתכוון להסתכל על העולם דרך העיניים של יפני או סיני, אוקראיני או אפריקאי. זה לא מעניין אותי. הדבר העיקרי שמעניין אותי, זה לשנות את עצמי, כדי שכל הדעות, הרצונות והמחשבות הזרות, ייקלטו בתוכי בדיוק כאילו היו שלי עצמי. זה הכול. ולא משנה מהם!

נניח שנולד לי ילד מאישה יפנית. אני רואה שיש לו איזושהי מערכת ייחודית של ראיית העולם. נו, אז מה, אני צריך ללחוץ עליו כדי שהוא יקבל בהכרח את המערכת שלי?! זה בלתי אפשרי.

הרגשת העולם השונה היא תוצאה מסוימת של חילופי הפונקציות של המוח, שהתפתחה והפכה לכזאת מערכת, שאותה לא ניתן היום להרוס.

כל שיטת החינוך האינטגרלי שלנו בנויה רק על הכרה עצמית, ובשום פנים ואופן לא על דיכוי עצמי ולא על דיכוי האחרים! על ידי דיכוי אנחנו מנתקים את עצמנו לגמרי מההתקדמות האבולוציונית הנכונה קדימה, לעבר ההרמוניה עם הטבע. הטבע לא סובל את זה!

נדמה לנו שהטבע דוחף אותנו, אבל כל זה רק כדי שאנחנו בעצמנו נעשה את הצעד הנכון, מתוך בחירתנו החופשית. והוא ידחף אותנו, עד שלא נמצא את הרצון הטוב הזה ונבצע את הצעד הנכון. אבל הוא עצמו אינו מראה לנו איזה צעד בדיוק אנחנו צריכים לעשות.

לכן אני צריך לנסות לפתח את הבן שלי בכל השיטות האפשריות. כמו שנאמר בתנ"ך: "חנוך לנער על פי דרכו", כלומר בהתאם לנטיות ולתכונות הפנימיות שלו, שניתנו לו מהטבע.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בירורים, בירורים, בירורים…
איש העולם הגדול
לפקוח לאנושות את העיניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest