דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לגלות את הגורל שלי

איך לגלות את הגורל שלי

הבורא מביא אותנו לאותו המקום שבו אנחנו יכולים להשיג את המטרה. ולשם כך אנחנו צריכים לעשות רק איזשהו תיקון קטן. זה כמו שיש לך מכונית גדולה, שהיא כולה בסדר גמור, חוץ מאיזשהו בורג קטן. אני רק צריך לעשות חצי סיבוב כדי להבריג אותו, והמנוע יפעל, המכונית תיסע. אבל ללא חצי הסיבוב הזה, שום דבר לא יקרה. זה כל מה שנדרש ממני, ולא יותר!

לכן אני לא צריך ללמוד את כל המנוע הזה ואת כל המכונית הגדולה הזאת. אני צריך רק לדעת עכשיו כיצד לבצע בדיוק את אותה התנועה הקטנה שנדרשת ממני.

הבורא מביא אותי ישר אל המקום הזה ומצביע לי עליו. הוא מכוון את הרגש והשכל שלי בצורה מדויקת, כשהוא מראה לי ששָם היה רע, וכאן יהיה טוב. את כל זה אני מרגיש בתוכי, בתוך הרצון שלי.

ועכשיו, כשיש לי את הכיוון, אני צריך לבצע את הבחירה. או שאני סתם בורח ממקום רע למקום טוב, וזה כבר לא יהיה מתוך הבחירה החופשית, אלא סתם מתוך הטבע. כל אחד היה עושה את אותו הדבר ובורח מהחיים הרעים אל החיים הטובים. כל בהמה או אדם, הטיפש ביותר והחכם ביותר. הרי החומר שלנו הוא הרצון לקבל.

אבל אני חייב לבנות את הבחירה החופשית שלי מעל לטבע שלי, להתעלות מעל להרגשה שלי, כדי שהתנועה שלי תהיה לא לעבר החיים הנעימים, אלא כדי לגרום נחת רוח לבורא. רק בנקודה הזאת, בעבודה הזאת, נמצאת הבחירה החופשית שלי. אני צריך לחדור עמוק ככל הניתן לתוך הנקודה הזאת, ולא להסיח את הדעת לשום דבר חוץ מזה, כדי לברר מהו הגורל שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 20.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האי הלבן שעל המפה
קרן אור מבעד לעננים
הכפתור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest