דף הבית / משבר עולמי / איך אפשר למצוא מטרה ואת הדרך להשגתה?

איך אפשר למצוא מטרה ואת הדרך להשגתה?

הערה: בשנים 2008-2007 תושבי לוב וצפון עירק הפסיקו להשקיע כסף בפיתוח חינוך ופרוייקטים עסקיים במדינתם, והחלו לחיות כאילו אין עתיד, כאילו בתת מודע הרגישו שאסון מתקרב. אילו הבינו זאת במודע היו פשוט נוטשים את האיזור. יש תחושה שהאנושות צופה את הבאות באופן לא מודע.

 תשובתי: אנשים התחילו להימשך לקשר אידיאולוגי ביניהם. הם הבינו שהאנושות זקוקה לאיזושהי משימה מיוחדת, למטרה. כך נוצר דאע"ש וארגונים אחרים שפיתחו בסופו של דבר שיטת טרור. השיטה הזאת מושכת צעירים מכל מדינות העולם כי היא נותנת להם תקווה ובעיקר מלכדת אותם תחת הרגשה משותפת שביחד אפשר להצליח ולגרום לשינוי. הקריאה הזאת מאוד מושכת בני אדם.

עלינו לגלות לעולם שיטה מקבילה, עם קריאה שתמשוך אותם למעשים טובים ולדרכים טובות ולא לרוע, אחרת נאבד את כולם. הרי בכל יום שעובר יותר ויותר בני אדם צורכים סמים, או נמשכים לכל מיני ארגוני טרור שממשיכים להתארגן במקומות אחרים ללא קשר לדאע"ש.

שאלה: בעשר השנים האחרונות האיסלאם הקיצוני, מה שנקרא ג'יהאד, צבר פופולריות עצומה, כשבמקביל אנחנו רואים צמיחה או היווצרות של אותם זרמים אידיאולוגיים קיצוניים בדתות אחרות. האם זה מעיד על כך שהציוויליזציה הישנה מסתיימת?

תשובתי: כל הדתות בנויות על אותו אגואיזם, ולמרות שהן מצהירות על "ואהבת לרעך כמוך", אף אחת מהן לא עוסקת בזה וגם לא יכולה לעסוק, כי אם הן היו עוסקות בזה, אף אחד לא היה מצטרף אליהן. לכן לדתות אין שום עתיד, לא ליהדות, לא לנצרות ולא לאיסלאם. העתיד הוא רק בהתפתחות הקשר ההדדי בין בני האדם. צריך לקוות שהקשר הזה לא ייבנה על בסיס של שנאה הדדית, כמו אצל דאע"ש, אלא על בסיס של אהבה הדדית ומשיכה לשיתוף פעולה הדדי טוב של כל בני האדם בעולם.

כולנו מקושרים הדדית זה עם זה ונמצאים במערכת אחת יחידה והשאלה היא לאיזו מטרה אנחנו משתמשים במערכת הזו. אפשר להשתמש בה כמו דאע"ש וכל מיני ארגוני ג'יהאד, או שאפשר לפתח הסתכלות נכונה על הקיום האנושי בכללותו, לפיה כולם שווים ואף אידיאולוגיה או שיטה לא שולטת ולא מנסה לכפות את עצמה על אחרים.

שאלה: האם אנחנו יכולים לשלוט בתהליך ההתפתחות העצמית?

תשובתי: לא. לשם כך אנחנו צריכים לוותר לגמרי על הפרדיגמה הקודמת, לוותר על האגו שלנו ועל הטבע שלנו, ולרצות לשנות אותו. הוויתור הזה עדיין לא הגיע, כי תחילה אנחנו צריכים לרצות למצוא את משמעות החיים. המשימה העיקרית הניצבת בפנינו עכשיו, היא להעמיד את האנושות בפני השאלה מהי משמעות הקיום שלנו וכך נמצא בהדרגה מטרה נכונה ודרכים להשגתה.

מתוך שיחה עם מיכאל לייטמן, 29.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest