דף הבית / אהבה / זוגיות / איך אנחנו יכולים להבין זה את זה?

איך אנחנו יכולים להבין זה את זה?

שאלה: בהתאם לשיטת החינוך האינטגרלי, היחסים בין הגברים והנשים צריכים להיות חמים וטובים. אולם בפועל, אנחנו רואים שהאישה אף פעם לא מרוצה ומגיע ממנה לחץ עצום. איך צריך לעבוד נכון עם המצב הזה?

תשובתי: חייבים לדון בסדנאות על ההשלמה הנכונה של הגבר ושל האישה ברמות השונות. אני חושב, שבסופו של החינוך האינטגרלי הם צריכים להגיע לכזאת הבנה הדדית, כאשר לא תהיה חלוקה ל"את זה אתה חייב, את זה אני חייבת". לאט לאט יתרחש כזה שילוב הדדי וחלוקה מחודשת של החובות, של העזרה ההדדית, שלכל אחד יהיה מובן כיצד לעשות את זה בקלות.

לא יכולות להיות כאן טענות. הטענות מופיעות כאשר אין הבנה של אחד הצדדים, איזה חלק ומה הצד הזה צריך לבצע.

לי אישית, על אף שאני מבין באופן כללי את טבע האדם, היה מאוד לא פשוט עם אשתי, עד שהתחלנו לטייל כל בוקר 40 דקות, שבמשך הזמן הזה אנחנו דנים בצורה רגועה על כל השאלות. השיחות בזמן ההליכה מאפשרות לנו להבין טוב יותר זה את זו. מה גם, שיש בינינו הסכם: לא לריב, לא לבוא בשום טענות אחד כלפי השני. אנחנו כל הזמן נעים מעל התכונות הטבעיות שלנו ובאופן כזה מגיעים להבנה נכונה של כל מיני נסיבות.

אבל הבעיה היא, שלאנשים אין לזה זמן. אני חושב, שבסדנאות צריך ללמד אותם איך למצוא זמן לשיחות כאלה. נקווה, שבעתיד הקרוב לאנשים יהיה מספיק זמן פנוי, וגם לזה. אבל בכל מקרה אנחנו נצטרך לארגן אותם.

אפילו המורה שלי, הרב"ש, אמר לתלמידים שלו לשוחח בצורה רגועה לפחות רבע שעה ביום עם האישה, על השיטה, על התנאים של ההתפתחות ההדדית שלהם. זוהי עבודה סוציאלית רצינית מאוד. אם היינו עושים את זה, כולל גם עם הילדים, אם היינו מארגנים "שולחן עגול" במשפחה, אז העולם היה נראה אחרת.

מתוך שיחה מס' 42 על החינוך האינטגרלי, 04.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים: ציפיות הדדיות
לומדים מדוגמאות
גם נעים, גם יעיל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest