דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איחוד של ניגודים

איחוד של ניגודים

שאלה: מה אפשר לומר על התפקיד של השורש הנשי בסדנאות האינטגרליות, האם הוא הרסני או בונה?

תשובתי: בטבע לא יכול להיות שום דבר הרסני, ואם תופעה כזאת נצפית, אז רק בזה שאובייקט (חפץ) כלשהו אינו מושלם על ידי התכונה המנוגדת לו ליצירת מכלול אחיד ומושלם. בטבע אין שום דבר שלילי! לכן אי אפשר לומר, שאחד רע יותר במשהו מהשני.

אם היינו מסתכלים על הכול דרך משקפיים אינטגרליות, שבהן הטבע היה משתקף בצורה נכונה, כמערכת אחידה, לא היינו מוצאים שום דבר שהיה במשהו גרוע יותר או טוב יותר, קטן יותר או גדול יותר. כי במערכת אינטגרלית הכול חשוב, נחוץ וחיובי באותה מידה.

אי אפשר להבין את המהות של איזה חפץ או תופעה ללא הניגודיות שלו. רק כאשר אתה מחבר אותם יחד, אתה מתחיל להבין את אותו המשותף שצומח מהם. ודווקא מאותו השורש המשותף (מהמרכיב השלישי, הקו השלישי) שאותו אתה מתחיל להשיג, אתה תבין למה נבראו כאלה תכונות מנוגדות כמו זכריים ונקביים, באיזה אופן הם השיגו את הדרגה שלהם ואת התוכן הפנימי, ושהייעוד שלהם זה השגת שלמות דווקא בהשלמה הדדית.

אנחנו צריכים להשיג כזה מצב, כאשר אנחנו היינו אחד שלם כללי ועל ידי השגת האיחוד הזה, מתוכו נראה את הצורך בחלוקה, בהשלמה, וכולי. לכן, בואו תחילה נגיע למטרה ומשם הכול יהיה מובן לנו.

בטבע אין רוע, אין שום דבר רע, אין חושך. כל מה שנראה לנו כרע בעולם הוא תוצאה של הראייה הלא נכונה שלנו של התמונה הכללית של הבריאה.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים: ציפיות הדדיות
הרמוניה בין גבר ואישה
איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest